پنجشنبه 9 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

منابع آمريکايی: صدور ويزا برای سفير جديد ايران در سازمان ملل تقريباَ قطعی است


غلامعلی خوشرو

منابع ديپلماتيک ايران و آمريکا گفتند دولت واشنگتن به سفير جديد ايران در سازمان ملل متحد ويزا می دهد.

به گزارش عصرايران، وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه اعلام کرد فرد جديدی را برای حضور در جايگاه سفير ايران در سازمان ملل متحد در نيويورک انتخاب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



براساس اعلام تهران،"غلامعلی خوشرو" به عنوان سفير جديد ايران در مقر دائم سازمان ملل متحد در نيويورک انتخاب شد.

قبل از اين، ايران حميد ابوطالبی را به عنوان سفير خود در سازمان ملل متحد معرفی کرد اما اين اقدام با مخالفت شديد کنگره آمريکا روبه رو شد و در نتيجه دولت آمريکا از صدور ويزا برای ابوطالبی خودداری کرد. همين موضوع باعث شد جايگاه سفير ايران در سازمان ملل متحد از اسفند ۹۲ تاکنون خالی بماند.


دليل مقامات آمريکايی برای مخالفت با صدور ويزا برای ابوطالبی، حضور وی در محل سفارت آمريکا در تهران پس از گروگانگيری برای ترجمه بود.

حالا تعدادی از منابع ديپلماتيک از جمله يک مقام ارشد ايرانی به شرط عدم انتشار نامش به رويترز گفت موافقت آمريکا با اعطای ويزا به خوشرو تقريبا قطعی است.

رويترز خوشرو را اينگونه معرفی می کند: خوشرو ديپلمات باتجربه و تحصيلکرده آمريکاست و دارای روابط نزديک به اردوگاه اصلاح طلبان و سيدمحمد خاتمی است.

اين مقام ايرانی به رويترز گفت: مقامات آمريکايی و ايرانی مسئله انتصاب خوشرو به عنوان سفير ايران در سازمان ملل متحد را با مقامات آمريکايی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

غلامعلی خوشرو سفير جديد ايران در سازمان ملل متحد

يک منبع غربی هم گفت: خوشرو قبل از اين به عنوان عضو هيات نمايندگی ايران در سازمان ملل متحد در سطح سفير حضور داشت. اگر اتفاق غيرعادی روی ندهد او در نيويورک مستقر خواهد شد.

مقامات آمريکايی هم به رويترز گفتند: ابوطالبی اولين ديپلمات ايرانی نبود که مقامات آمريکايی اعطای ويزا به وی را رد کردند اما اين بار اين مسئله علنی شد.

سفير ايران در مقر دائم سازمان ملل متحد در نيويورک يکی از مهمترين نمايندگان ديپلماتيک ايران در خارج از کشور به شمار می آيد.

همچنين در نبود سفير و سفارتخانه ايران در واشنگتن به دليل قطع روابط ديپلماتيک ميان ايران و آمريکا، اهميت سفير و دفتر نمايندگی ايران در مقر دائم سازمان ملل متحد دوچندان می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016