شنبه 11 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سازمان‌های غيردولتی: فرانسه تمام روابط اقتصادی خود را با کوچ‌نشين‌های اسراييلی متوقف کند، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

https://www.fidh.org/16909

ائتلافی از سازمان های غيردولتی فرانسوی حامی فلسطين و فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر امروز در آغاز فعاليت کمپينِ «ساخت غيرقانونی» اعلام کردند: فرانسه بايد تمام روابط اقتصادی را با کوچ نشين های اسراييل قطع کند.

در سندی که به اين مناسبت منتشر شد، اين سازمان ها يادآوری کردند که کوچ نشين های اسراييل بر اساس حقوق بين المللی غيرقانونی هستند و تمام روابط اقتصادی با اين کوچ نشين ها بايد ممنوع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سازمان های غيردولتی اعلام کردند:‌ «فرانسه از طريق تجارت با اين شهرک های اسراييلی در تقويت کوچ نشينی نقش ايفا می کند، در حالی که فرانسه عليه کوچ نشينی موضع گرفته است. اين يک بام و دو هوا سياستی متناقض است و بايد هرچه زودتر تصحيح شود.»

تعهدات قانونی بر اساس حقوق بين المللی اين نوع کمک به حفظ وضعيتی غيرقانونی را ممنوع کرده اند. فرانسه، اتحاديه اروپا و ديگر کشورهای عضو آن موظف و مسؤول هستند اقداماتی را در دست بگيرند که استعمار و اشغال سرزمين های فلسطين به دست اسراييل را متوقف کند.

تبادل اقتصادی و بازرگانی بين فرانسه و کوچ نشين های اسراييلی بسيار مهم است: ‌بازاريابی محصولات توليدی اين کوچ نشين ها در فرانسه‌ و فعاليت های اقتصادی شرکت های فرانسوی و اتحاديه اروپا در اين کوچ نشين ها در حمايت از سياست شهرک سازی و کمک به شکوفايی اقتصادی و گسترش آنهاست.

برای مثال، شرکت اُرانژ، که دولت سهامدار اقليت آن است، از طريق روابط تجاری خود با پارتنر کاميونيکشنز در اين شهرک ها فعاليت دارد. اين شرکت تلفن اسراييلی به طور مستقيم در شهرک سازی در کرانه باختری و بلندی های جولان مشارکت دارد. جامعه مدنی سالهاست که به بسيج فعاليت ها عليه فعاليت های اُرانژ و رابطه تجاری آن با پارتنر کاميونيکيشنز مشغول بوده است.

از جمله کالاهای توليد شده در اين شهرک ها، دستگاه نوشيدنی های گاز دار سودا استريم است که در شهرک کوچ نشين مال آدوميم توليد می شود و در صدها فروشگاه در فرانسه به فروش می رسد. خريد منظم گاز و شربت برای استفاده از اين دستگاه ها لازم است و بخشی از اين مواد نيز در مال آدوميم توليد می شود. شرکت سودا استريم به تازگی بخشی از توليد خود را در اسراييل به زمين هايی منتقل کرده که بدوی ها را به زور از آنها اخراج کرده اند.

۲۷ ژانويه ۲۰۱۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016