شنبه 11 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 دی» یک عضو نیروی «قدس» سپاه در سوریه کشته شد
پرخواننده ترین ها

مقام ارشد نيروی قدس: بايد قدرت خود را در کرانه باختری تثبيت کنيم

مشاور عالی فرماندهی نيروی قدس سپاه پاسداران، کرانه باختری رود اردن را بخشی از "عمق استراتژيک" جمهوری اسلامی ايران دانسته و گفته‌است که ايران بايد قدرت خود را در اين منطقه زير کنترل تشکيلات خودگردان فلسطينی "تثبيت" کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ به گزارش خبرگزاری مهر ايرج مسجدی، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور عالی نيروی قدس اين مطلب را روز شنبه، يازدهم بهمن، در همايشی با عنوان «جهاد ادامه دارد» در مشهد عنوان کرده‌است.

او با اشاره به پيشروی‌های اوليه گروه «حکومت اسلامی يا «داعش سابق» در عراق و نقش نيروی قدس سپاه برای کمک به ارتش، سپاه بدر و گروه‌های شيعه عراقی برای مقابله با آن، افزوده‌است «بايد به مبارزه خود عمق استراتژيک بدهيم و بايد دشمن را تا آنجايی که می‌توانيم دور کنيم زيرا در غير اينصورت می‌بايست اجازه می‌داديم داعش به مرزهای آذربايجان غربی و کرمانشاه می‌رسيد و سپس نيروهای‌مان را اعزام می‌کرديم.»

او هدف داعش را سقوط بغداد و رسيدن به تهران دانسته که موفق نشده و اکنون به آن طرف «رودخانه دجله» عقب‌نشينی کرده‌است.

«لزوم تثبيت قدرت ايران در کرانه باختری و غزه»

مشاور عالی فرماندهی قدس سپاه سپس در تشريح ضرورت گسترش «عمق استراتژيک» جمهوری اسلامی گفته‌است «اگر امروز شهيد الله‌دادی و مدافعان حرم در جبهه سوريه و عراق به شهادت نمی‌رسيدند امروز بايد در مرزهای جمهوری اسلامی با داعش می‌جنگيديم.»

او با اشاره به وضعيت سوريه نيز افزوده که هدف از «تحولات در سوريه پاره کردن کمربند مقاومت يعنی حلقه وصل عراق، سوريه، لبنان و ايران بود که با پا پيش گذاشتن سپاه و حزب الله موفق نشدند.»

ايرج مسجدی نتيجه گرفته‌است که هدف از «جنگ ما به خاطر جمهوری اسلامی است، بايد اسرائيل را در مرزهای خود محدود کنيم تا جرات نکند حرف از حمله موشکی به ايران بزند، بايد قدرت خود را در کرانه باختری و غزه تثبيت کنيم تا اسرائيل فکر جولان در مرزهای جمهوری اسلامی را نکند.»

او تنها راه موفقيت فلسطينی‌ها را مقاومت و مسلح شدن کرانه باختری مانند غزه دانسته‌است.

پيش از اين آيت الله خامنه‌ای بارها در سخنانی از جمله در چهارم آذرماه، بر حمايت ايران از حماس و فلسطينی‌ها در غزه تاکيد کرده و گفته بود که کرانه باختری نيز بايد مسلح شود.

در پی کشته شدن محمدعلی الله دادی، از فرماندهان نيروی قدس سپاه همراه شش عضو حزب الله لبنان در حمله هوايی اسرائيل در ۲۹ دی ماه به قنيطره در منطقه جولان در سوريه، و حمله تلافی‌جويانه حزب‌الله لبنان به نظاميان اسرائيل در مزارع شعبا، بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل ايران را مسئول آن حمله دانست.

اگرچه اسرائيل رسماً مسئوليت حمله به «قنيطره» را بر عهده نگرفته اما نخست وزير اين کشور گفته است که ايران می‌کوشد با استفاده از حضور سپاه قدس و حزب الله لبنان در سوريه، ستادی عملياتی عليه اسرائيل در نزديکی مرز اين کشور بگشايد.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در سخنانی که روز جمعه دهم بهمن انتشار يافت، با اشاره به کشته شدن محمدعلی الله‌دادی، گفت «در آميختن خون ايرانی و لبنانی بر خاک قنيطره نشان‌دهنده يکی بودن ايران و حزب‌الله در مسائل، سرنوشت و نبردشان است.»

روز جمعه همچنين رسانه‌های ايران از ديدار قاسم سليمان، فرمانده نيروی قدس سپاه با حسن نصرالله، ۴۸ ساعت پس از حمله اسرائيل به قنيطره خبر دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016