یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نماینده خامنه‌ای در سپاه: شرايط فعلی از شعب‌ابی‌طالب سخت‌تر است، ميزان ارزش هر فرد و گروهی به وابستگی به ولايت فقيه بستگی دارد

• در رابطه با مذاکره حرفی نداريم اما می‌دانيم اينها دست بردار نيستند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - نماينده ولی‌فقيه در سپاه گفت: در رابطه با مذاکره حرفی نداريم اما می‌دانيم دشمن تا اسلام را از بين نبرد از اقدامات خود دست نخواهد کشيد.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام علی سعيدی در مراسم گراميداشت دهه فجر که در شبستان امام خمينی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کريم سه انقلاب را به ما معرفی کرده که در اين انقلاب‌ها آموزه‌های بسياری برای انقلاب اسلامی تعريف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه رهبری الهی و نقش آن در حاکميت دينی اولين درسی است که می‌توان از انقلاب‌های پيشين آموخت، تصريح کرد: اينکه فرد مديری جامعه را اداره کند از دوران حضرت آدم تا کنون مشهود بوده است زيرا رهبری الهی شناسنامه حکومت دينی خواهد بود و اين رهبران در مواردی با يکديگر مشترک هستند. رسالت و اختيارهای ائمه اطهار(ع)، انبيا الهی و ولی فقيه تفاوتی ندارد و همانطور که اطاعت از ائمه اطهار(ع) و انبيا واجب است، اطاعت از ولی‌فقيه نيز واجب می‌شود اما اين افراد از شان يکسانی برخودار نيستند و جايگاه معنوی يکسانی ندارند.

وی با اشاره به اينکه رهبران مذکور در حجتيت نيز با يکديگر مشترک هستند، گفت: ابلاغ رسالت، ساختارسازی رسالت، مقابله با ظلم و پاسداری از دين، شريعت و حکومت اسلامی بخشی ديگر از رسالت رهبران الهی است. امام قبل از انقلاب با حرکت‌های پنهانی در مقابل دشمن ايستادند اما بعد از انقلاب حرکت خود را نمادين کردند و برای پاسداری از ارزش‌ها با بنی‌صدر و بازرگان مقابله و با تکيه بر نقش اساسی مردم به فرم‌سازی اقدام کردند و اينکه مطرح می‌شود برخی افراد به جمهوريت نظام کاری ندارند، اشتباه است.

سعيدی با بيان اينکه ميزان ارزش هر فرد و گروهی به وابستگی به ولايت فقيه بستگی دارد،‌ تاکيد کرد: مردم با تکيه بر استقامت خود به انقلاب بزرگ دست پيدا کرده‌اند و امروزه که در شرايط خاصی قرار داريم نمی‌توانيم با اعتماد به دشمن مشکلات را حل کنيم بلکه بايد با تکيه بر رهنمود رهبری که که استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی به عنوان استراژی و نگاه به بيرون به عنوان تکنيک است برای برطرف‌سازی مشکلات کوشش کنيم.

نماينده ولی فقيه در سپاه خاطرنشان کرد: نبايد اجازه بدهيم که آمريکا از شرايط امروزی ما سوء استفاده کند و اين شرايط از شعب‌ابی‌طالب سخت‌تر است و اگر می‌خواهيم پيروز شويم بايد بيشتر مقاومت کنيم، همچنين در رابطه با مذاکره حرفی نداريم اما می‌دانيم دشمن تا اسلام را از بين نبرد از اقدامات خود دست نخواهد کشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016