یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نيم ميليون استخدام غيرقانونی در دولت سابق

ایرنا ـ «۵۶ درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شد» و اين گفته مشاور هيئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور نشان می دهد که ۴۹۹ هزار تخلف استخدامی در دولت های نهم و دهم انجام گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مختار محمدی که اين اطلاعات را در شورای اداری استان کهگيلويه و بويراحمد بيان کرده، افزوده است: شمار استخدام های انجام شده طی هشت سال دولت قبلی ۸۹۴ هزار نفر به صورت رسمی، پيمانی و قراردادی بود که از اين تعداد ۳۹۵ هزار نفر که ۴۴ درصد را شامل می شود دارای مجوز قانونی بودند. از اين تعداد استخدام شده تنها ۲۱۰ هزار نفر که ۲۳ درصد را شامل می شود از طريق آزمون جذب و بکارگيری شدند بنابراين ۴۹۹هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس يا دولت در دستگاه های اجرايی کشور استخدام شدند. ۶۸۴ نفر بدون برگزاری آزمون عمومی، استخدام و بکارگيری شدند.

محمدی گفت: با ايرادی که رييس مجلس شورای اسلامی نسبت به استخدام طرح مهرآفرين گرفتند، استخدام ۳۹۴ هزار نفر لغو شد. در صورتی که اين تعداد استخدام که با شروع دولت يازدهم فرآيند جذب آنها متوقف شده، انجام می شد تعداد استخدام ها به يک ميليون و ۲۸۸ هزار نفر می رسيد و سالانه ۸۰۰۰ ميليارد تومان بار مالی برای دولت داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016