شنبه 2 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

شکست تلاش برای مصادره ۱.۶ میلیارد دلار اموال بانک مرکزی در لوگزامبورگ

بی بی سی ـ خانواده های قربانیان بمبگذاری سال ۱۹۸۳ پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در تلاش برای مصادره ۱.۶ میلیارد دلار اموال بانک مرکزی ایران که در حسابی توسط 'دویچ بورس ای جی' در لوگزامبورگ نگهداری می شود ناکام مانده اند.

این دعوی را اعضای مجروح ارتش و خانواده های کشته های بمبگذاری ۱۹۸۳ مطرح کرده بودند. آن بمبگذاری به مرگ ۲۴۱ آمریکایی منجر شد.

کاترین فارست قاضی دادگاه گفت که این بخش از اموال بانک مرکزی ایران خارج از حوزه قضایی اوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که شاکیان این پرونده در سال ۲۰۰۷ برنده حکمی برای مصادره ۲.۶۵ میلیارد دلار دارایی های ایران شده بودند و از آن زمان در جستجوی دارایی های ایران در حساب های مختلف برای مصادره بوده اند.

آنها دریافتند که شرکت کلیراستریم، که اوراق بهادار دویچ بورس را نگه می دارد، دارایی های مسدود شده متعلق به بانک مرکزی را در اختیار دارد.

به نوشته رویترز کلیراستریم همچنین در سال ۲۰۱۳ در پرونده ای مشابه قبول کرد ۱.۸ میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی ایران را به قربانیان منتقل کند. آن پول در حسابی در بانک "سیتی گروپ" در آمریکا نگهداری می شد.

قاضی فارست نوشت که غرامت سال ۲۰۱۳ کلیراستریم این موسسه مالی را از ادعاهای پرونده کنونی رها می کند.

پرونده جاری به "پترسون در برابر جمهوری اسلامی ایران" موسوم است و در دادگاهی در نیویورک با شماره ۹۵۹۱-۱۳ ثبت شده است.

در این پرونده ایران متهم به کمک به طراحی حمله ۱۹۸۳ شده بود. این یکی از چند پرونده ای است که در ارتباط با آن حمله علیه ایران تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، کلیراستریم در سال ۲۰۱۳ همچنین با پرداخت ۱۵۲ میلیون دلار جریمه به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارات دارایی آمریکا موافقت کرده بود.

آن غرامت برای حل و فصل پرونده تحقیقی درباره نقض تحریم های ایران پرداخت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016