پنجشنبه 7 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سقوط بالگرد یک نهاد نظامی در دربند

رادیو زمانه - یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند سقوط کرد. دست‌کم سه سرنشین نظامی این بالگرد در این سانحه جان خود را از دست دادند. هنوز معلوم نیست این بالگرد به کدام نهاد نظامی تعلق داشته است.

یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند سقوط کرد. دست‌کم سه سرنشین نظامی این بالگرد در این سانحه جان خود را از دست دادند. هنوز معلوم نیست این بالگرد به کدام نهاد نظامی تعلق داشته است.

BALGARD99877.jpg

خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داد که یک فروند بالگرد حدود ساعت دو بعد از ظهر، پنجشنبه، ۷ اسفند ماه در ارتفاعات دربند سقوط کرد.

سپس خبرگزاری فارس اعلام کرد که بالگرد سانحه‌دیده به وزارت دفاع تعلق داشته و سه سرنشین نظامی آن نیز کشته شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته فرماندار شهرستان شمیرانات دفترچه نظامی سرنشینان این بالگرد یافت شده است. خبرگزاری‌های ایران خبر داده‌اند که سه نظامی در این حادثه کشته شده‌اند. اما حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از تعداد دقیق کشته‌شدگان اظهار بی‌اطلاعی کرده است. نیروهای امداد در صدد یافتن اجساد کشته‌شدگان‌اند.

حسین درویشی، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خبرگزاری ایسنا گفت بالگرد سانحه‌دیده از نوع یک موتوره بوده و پس از سقوط آتش گرفته. هنوز علت این سقوط بالگرد اعلام نشده است.

به گفته سخنگوی نیروی زمینی ارتش ایران این هلیکوپتر به هوانیروز ارتش تعلق ندارد. خبرگزاری دانشجوی ایران اعلام کرده بالگرد سانحه دیده در تملک شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) قرار داشته.

این بالگرد در منطقه پس‌قلعه از توابع شمیرانات سقوط کرد. یکی از اهالی پس‌قلعه این حادثه را به این شکل توصیف کرد: «دو بعد از ظهر، یک بالگرد در سطح پایینی و نزدیک به خانه‌های روستای پس قلعه پرواز می‌کرد. برف شدیدی می‌بارید و مه غلیظی همه جا را فراگرفته بود.»

او در ادامه گفت: «وقتی بالگرد از روستای پس‌قلعه گذشت، به سمت امام‌زاده ابراهیم می‌رفت که ناگهان سقوط کرد.»

شاهدان عینی می‌گویند اهالی روستای پس‌قلعه به سوی محل حادثه شتافتند و آتش را خاموش کردند. سپس نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و هلال احمر به محل حادثه رسیدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016