جمعه 8 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 آذر» سهم هر ایرانی از پول نفت چقدر است؟
پرخواننده ترین ها

رویترز: کاهش %۲۲ صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی

5516511034773.jpg
تسنیم: واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۵ نسبت به یک سال قبل حدود ۲۲ درصد کاهش یافت و به زیر یک میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل حدود 22 درصد کاهش یافت و به زیر یک میلیون بشکه در روز رسید که ناشی از کاهش خرید هند بود. هند در آستانه سفر اوباما به این کشور از پالایشگاه های خود خواسته بود تا خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند.

بر اساس آمارهای دولتی و تجاری، صادرات نفت ایران به کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی به طور متوسط به 982 هزار و 525 بشکه در روز رسید. این اولین باری است که سطح صادرات نفت ایران به آسیا از اکتبر سال گذشته تاکنون به زیر یک میلیون بشکه در روز می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با کاهش مجدد صادرات نفت ایران به زیر سطح مجاز بر اساس توافق موقت ژنو، بعید است میزان فروش نفت ایران؛ مذاکرات هسته ای برنامه ریزی شده برای هفته آینده را مختل سازد.

توربجان سولدودت، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «محدوده آن چیزی که آمریکا تلاش می کند به دست بیاورد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از این جهت، چشم انداز دستیابی به یک توافق افزایش یافته است.»

وی افزود: «با این حال برداشته شدن ناگهانی تحریم های نفتی در صورت دستیابی به توافق بعید به نظر می رسد.»

واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه یک سوم کاهش یافت.

یک مقام ارشد آمریکایی اوایل هفته جاری گفت، آمریکا پیشرفت هایی در مذاکرات با ایران در زمینه هسته ای به دست آورده است، اما دو طرف گفتند هنوز اختلافات زیادی باقی مانده است.

ایران در سال 2013 با 6 قدرت جهانی توافق کرد که در عوض کاهش بخشی از تحریم ها، برای دستیابی به یک توافق نهایی تلاش نماید.

بر اساس توافق موقت ژنو، ایران مجاز است حدود یک میلیون بشکه در روز نفت صادر کند. این در حالی است که میزان صادرات نفت این کشور پیش از تشدید تحریم ها در اوایل سال 2012، حدود 2.2 میلیون بشکه در روز بود.

5516511034774.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016