دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مهدی طائب: روحانی قبل از انتخابات يک بار هم از کلمه "انشاءالله" استفاده نکرد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : شورای مرکزی قرارگاه عمار با بيان اين که مانورهای سپاه و ارتش برای دشمن ديوانه کننده است، گفت: دشمن در حيرت است که با وجود وضع تحريم های سنگين ايران چگونه چنين رزمايش هايی را برگزار می کند؛ طی کردن مسير با زحمت فراوان ايران را به اين جايگاه رسانده است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمين مهدی طائب رييس شورای مرکزی قرارگاه عمار شامگاه يکشنبه در سومين جلسه از سلسله نشست های بصيرتی مدرسه علميه معصوميه(س) قم با بيان اين که امروزه در حال پشت سر گذاشتن شرايط دشواری هستيم، گفت: در جريان انقلاب و مبارزاتی که عليه استکبار آغاز شده اکنون دشمن در قله تهاجم در زمينه جنگ سخت و جنگ نرم قرار دارد.

مهمترين محورهای سخنان طائب در زير می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی افراد اصرار دارند که مسئله خوانندگی زنان ساده ديده شود اما اگر بخواهيم دقيق بررسی کنيم متوجه می شويم که اين مسأله يک پروژه بوده و از جايی تغذيه می شود، خوانندگی زنان بخشی از پازل برای تخريب فرهنگی است.

دشمن به اندازه ای برای خارج کردن آقای احمدی نژاد از مسير تلاش کرد که برخی از اقدامات او مخرب می شود، اگر دشمن خوب به مردم معرفی شود و آنان نسبت به دشمن توجه داشته باشند، مسائل داخلی به راحتی برای آن ها قابل حل خواهد بود.

بايد دقت داشت که آقای روحانی اقتصاد سختی را تحويل گرفت، در بحران تحريم نفتی اقتصاد ايران دچار يک تنش شديد شد؛ از آن جايی که بانک های ايران تحريم شدند وضعيت به گونه ای بود که اگر نفتی فروخته می شد انتقال پولش بايد به وسيله کيف صورت می گرفت.

همفکر های آقای روحانی مقصر تمام اين وقايع را آقای احمدی نژاد می دانستند و گفتند که گفتمان احمدی نژاد کار را خراب کرد و سبب شد که دشمن ايران را تحريم مطلق کند، از همين رو به اين نتيجه رسيدند گفتمان را تغيير دهند و تصور کردند که با ديدن کد خدا مسائل حل می شود؛ اشتباه اين افراد اين است با وجود اين که می دانستند مشکلات ايران ريشه در خارج دارد اما افراد داخل را مقصر می دانستند.

اين افراد ديدند که تغيير گفتمان چيزی را عوض نکرد بلکه سبب بدتر شدن اوضاع کشور شد، رييس جمهور با يک تصور آمد که بعد فهميد که نشدنی است، در اين شرايط قبل از اين که مردم خسته شوند بايد مسؤولان را حفظ کرد.

چند سال قبل که پوتين برای ديدار رهبر معظم انقلاب به ايران آمده بود، به رهبری گفت ما به دليل اين که آمريکا تهديد کرده ايران را با بمب هسته ای می زنم حاضر نيستيم سوخت هسته ای در اختيار شما قرار دهيم، رهبر انقلاب فرمودند «آمريکا سی سال است که چنين سخنانی می گويد اما عاقلانه عمل کرده و دست به اين کار نزدند، اگر آمريکا ديوانگی کند و اين کار را انجام دهد به گونه ای پاسخ خواهيم داد که از زمين بلند نشوند.»

چکار داريد که به دولت اعتراض کنيد، يقين بدانيد پرس و فشار، رييس جمهور را از کوره به در می کند؛ شيوه گفتار رييس جمهور به عنوان يک طلبه و روحانی نادرست است، رييس جمهور حتی در مناظرات و سخنرانی های قبل از انتخابات خود يک بار از کلمه «ان شاءالله» استفاده نکرد؛ البته انتقاد برای پيشرفت بينش و فهم سياسی و باشرط علم داشتن خوب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016