پنجشنبه 14 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تحقیق درباره پرونده فساد مالی یکی از سران قوای پیشین کشور

n00001604-r-b-000.jpg
سحام نیوز - یکی از «سران قوای پیشین کشور» پرونده‌های مالی متعددی دارد که گویا قرار است به پرونده‌های مالی وی درقوه قضائیه رسیدگی شود. به گزارش «سحام»، هفته نامه صدا درشماره ۲۶ خود اطلاع داده که پرونده مفاسد مالی «یکی از سران قوای سه گانه در دوره‌های قبل» تحت بررسی قوه قضائیه جمهوری اسلامی قرار گرفته است. این هفته‌نامه ضمن توضیح این مطلب نوشته است:

به نظر می رسد اراده شکل گرفته برای رسیدگی به فسادهای مالی کلان درسطوح بالای کشور این‌بار به گونه‌ای متفاوت از دفعات پیشین درحال اجرایی شدن است.
پس از آن‌که برای اولین بار فردی که سمت معاون اولی رئیس جمهور را در رزومه خود داشت، با احراز تخلفات مالی روانه زندان شد، حالا اخباری از رسیدگی به پرونده «یکی از مقامات عالی‌رتبه قوای سه گانه در دوره احمدی نژاد» نیز به گوش می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اطلاعات به دست آمده از اسناد و شواهد موجود حاکی از آن است که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه هلال احمر برداشت شده است که ۱۰۵ میلیارد تومان آن برای خرید موتورهواپیما اختصاص یافته و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آن دراختیار این شخص جهت مصارف فرهنگی درعتبات عالیات قرار گرفته است.

ظاهرا دستگاه‌های نظارتی در پی دریافت اسناد و مدارک این هزینه هستند.

گفته می‌شود تاکنون تنها درحدود ۴۰۰ میلیون تومان اسناد مصرف این مبلغ از سوی این شخص ارائه شده است.

این مسئله اکنون توسط دستگاه‌های نظارتی در دست بررسی است.

اخبار شنیده شده حکایت از جدی بودن برخورد با این مسئله دارد، موضوعی که درصورت تایید و تشکیل پرونده، می‌تواند تبدیل به مهم‌ترین مورد برخورد با نابسامانی اقتصادی درتاریخ جمهوری اسلامی ایران باشد.

اتفاقی که این روزها با توجه به عزم راسخی که برای برخورد با فساد در نهادهای مختلف حاکمیتی شکل گرفته دور از ذهن به نظر نمی رسد.

بررسی‌های خبرنگار«سحام» حکایت از آن دارد که این شخص(ه.ش) می‌باشد که پرونده وی برای بررسی این موضوع درحال بررسی توسط نهادهای نظارتی مسئول است.

گفتنی‌است هفته نامه صدا با مدیریت «سعید لیلاز» منتشر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016