جمعه 7 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

"تهدید سپاه" منجر به پناهندگی روزنامه‌نگار اعزامی ایرانی به سویس شد

e0726100-9299.jpg
العربیه - به گزارش رسانه های ایرانی "امیرحسین متقی" روزنامه‌نگاری که به همراه هیات اعزامی این کشور برای پوشش مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به لوزان رفته بود از کشور سوئیس درخواست پناهندگی کرد.

امیرحسین متقی، سردبیر سایت ایسکانیوز و از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی رییس جمهوری ایران معرفی شده ، روزنامه‌نگاری که برای پوشش خبری مذاکرات هسته‌ای به لوزان اعزام شده بود از کشور سوئیس درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

به دنبال انتشار گسترده خبر تقاضای پناهندگی متقی کارکنان سایت ایسکا نیوز در واکنش به این اقدام اعلام داشتند که او خبرنگار اعزامی نبوده و با هزینه شخصی به لوزان رفته است.

این خبرگزاری به منظور تاکید نفی وابستگی متقی به خود سندی را منتشر کرده که برای وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این خبرگزاری مدعی شده که امیرحسین متقی "هیچ حکمی در این خبرگزاری نداشته" و "پیش از سال نو" اخراج شده بود. اما مدرکی دال بر اخراج وی ارایه نکرد.

سایت "سحام" در این باره گزارش داد که "برخی از منابع خبری امنیتی گفته اند که متقی با برنامه‌ریزی قبلی به این سفر آمده بود و از روز اول نیز هیچ‌گونه فعالیت خبری نداشت. این در حالی‌است که انتشارعکس امیرحسین متقی با حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس جمهور ایران و برادر حسن روحانی – که در مذاکرات هسته ای نیز به نمایندگی از حسن روحانی حاضر است – ادعای این رسانه‌های امنیتی را رد می‌کند."

تهدید سپاه و وزرات اطلاعات

بر اساس این گزارش:" گرچه امیرحسین متقی از طرف خبرگزاری ایسکانیوز به لوزان سوئیس اعزام شده و حتی هزینه‌های اعزام وی را نیز این خبرگزاری عهده دار بوده است، اما براساس گزارش منابع خبری سحام، وی پس از درگیری تلفنی شفاهی با مدیرعامل ایسکانیوز بر سرگذاشتن عکس سلفی متقی با خبرنگار «سی سی تی وی» چین، در صفحه اینستاگرام خود و تهدید سپاه پاسداران مبنی بر بازداشت وی، اقدام به ارائه درخواست پناهندگی خود کرده است."

cab694725.jpg
عکس سلفی خبرنگار تلویزیون «سی سی تی وی» چین با امیر حسین متقی

براساس برخی گزارش‌ها، آقای متقی مدت طولانی بود که در ایران به صورت هفتگی به وزارت اطلاعات احضار و تحت فشارهای زیاد ناشی از بازجویی‌های متعدد قرار داشته است، به طوری‌که این احضارهای پی در پی، باعث ناراحتی زیاد و استرس‌های عصبی ناشی از آن برای وی گردیده بود. وی دوماه قبل عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که این عکس مربوط به یکی از درب‌های ورودی وزارت اطلاعات در خیابان ابوذرغفاری شمالی است. متقی با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که: «دیگر از این در رد نمی‌شوم» و به دوستان نزدیک خود نیز یادآور شده بود که در صورت ادامه احضارها از سوی مراجع امنیتی، دیگر به وزارت اطلاعات نخواهد رفت تا این‌که آن‌ها مجبور شوند وی را بازداشت کنند.

در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایران در دو سال پیش، آقای «متقی» به عنوان «مسئول روابط عمومی ستاد حسن روحانی» معرفی شده بود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016