یکشنبه 9 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گروه انصارالله؛ بازيگر يا بازيچه؟ مهران محمدی فشارکی


بسم الله خير الاسماء

آقای دکترمحسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران نامه ای را به رهبر مخالفين دولت يمن آقای عبدالملک الحوثی نوشته و عنوان کرده ... بی شک شما با استعانت از خداوند متعال و پيروزی خود، می‌توانيد نه تنها ادبيات سياسی جهان ، بلکه مسير و سرنوشت ملتها را در خاورميانه رقم بزنيد.... محسن رضايی در ادامه اين نامه جضورو مداخله نيروهای سپاه قدس در يمن را تکذيب کرده و گفته است ... همه می‌دانند که ايران حتی يک عنصر نظامی هم دريمن نداشته است البته دشمنان در پی آن هستند که با اين تبليغات ،ايران حتی به درمان مجروحينِ مسلمان هم نپردازد. آنها حتی از تختهای بيمارستان‌های ايران هم وحشت دارند...!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن رضايی دراين نامه که مملو از تناقضات گفتاری و خالی بنديهای سياسی است به الحوثی اشاره کرده که ..... ترديدی نيست که جبهه مقاومت بر جبهه تجاوز پيروز خواهد شد ...! اما خيلی زود ادامه داده :... به نفع برادرانِ قابيلی ماست که هرچه سريعتر حملات را قطع کنند و به گفتگو با شما روی آورند. تنها راه حل مشکلات کشورهای اسلامی ميز گفتگو وبرادری است....!

اما نکاتی که خوب بود قبل از نوشتن اين نامه جناب دکتر رضايی بدان توجه می کرد اين بود که زمانی که مسئولان نظامی جمهوری اسلامی از بر افراشته شدن پرچم اسلام وجمهوری اسلامی بر روی کاخ سفيد و اعزام نيرو به اقصی نقاط دنيا می زنند ديگر باور اينکه سپاه هيچ نيرويی در يمن ندارد کمی غير قابل پذيرش است در سالهای گذشته نيز حضور نيروهای نظامی در سوريه و لبنان نيز تکذيب می شد ! علاوه بر اين مردم کشورهای مسلمان منطقه درحالی که به استقلال و خارج شدن از دست ديکتاتورهای عرب می انديشند به همان اندازه اجازه مداخله به کشورهای ديگر در مسير اين آزادی را نخواهند داد! و اين عدم اجازه در نسيم انقلابات موسوم به بهار عربی که به اشتباه رهبر جمهوری اسلامی از آن به بيداری اسلامی تعبير کرد کاملا هويدا بود کشورهای يمن ؛ ليبی؛ مصر ؛ تونس و حتی سوريه و به نوعی بحرين مانع از بهره برداری جمهوری اسلامی و کاناليزه شدن تحولات در منطقه شدند بعلاوه اينکه هيچکدام از اين کشورها خواستار الگو گيری از روشهای جمهوری اسلامی نبودند از اين رو هم با تغييرات وايجاد رفرمی سطحی با دولت جديدشان هم آوا شدند لذا بهترآن بود که جمهوری اسلامی بگذارد تا ملتها خود تصميم گيرنده انتخاب نوع و شکل اداره کشورشان باشند و برای آينده کشورشان تصميم بگيرند لذا دخالت در امورديگران با هر اسم و عنوان حتی پيام تبريک و حمايت معنوی ؛ عملی نسنجيده و خلاف آزاديهای بشری است ! و سخن آخر اينکه همانگونه که انقلاب اسلامی ايران نتوانست هيچ معادله ای را نه در جهان که حتی در منطقه تغيير دهد چگونه شورش اقليتی از مردم در يمن که اکثريت آن کشور را اهل تسنن شکل داده اند می تواند تحول منطقه ای به ارمغان آورد ؟ و بهتر نيست کمی از توهمات وتخيلات دست بر داشته و اين خوابهای بی تعبير را دامن نزنيم ؟ تجربه ۳۶ ساله انقلاب ما نشان داده همانگونه که ما تحولات منطقه وکشورها را رصد و دنباله گيری می نماييم يقينا اين کشورها هم پيشرفتها و موفقيتها و ميزان رضايتمندی مردم ما نسبت به سران و رهبرانشان را نيز رصد و پيگيری می کنند پس به خود اجازه ندهيد آنان را به پيروی از انقلابی بخوانيد که مردمش هر روز از ظلم وستم و فساد و نابرابری مسئولانش دست به آسمان داشته و از گرده خود اگر نگوييم پشيمان که نا اميد و ناراضی شده اند!

مهران محمدی فشارکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016