سه شنبه 11 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آخرین اخبار از مذاکرات هسته‌ای در لوزان: مذاکرات هسته‌ای ایران تا فردا ادامه می‌یابد

بنا بر گزارش‌ها از لوزان با وجودیکه مهلت دستیابی توافق سیاسی نیمه شب سه شنبه پایان می یابد، مذاکرات هسته ای ایران تا فردا ادامه خواهد داشت...


رادیو زمانه - مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه کشورهای ۱+۵ شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، آمریکا، چین و آلمان در لوزان سوئیس امروز سه‌شنبه ۳۱ مارس/۱۱ فروردین به روز تعیین‌کننده رسیده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به ژنو بازگشت. قرار بود اگر «امضای سندی» مطرح شود لاوروف از مسکو بازگردد. بهروز کمالوندی، سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: «مشغول حل اختلاف‌ها هستیم اما همه چیز به کندی پیش می‌رود.»

یک مقام آمریکایی گفته است که مذاکرات ممکن است تا یک روز پس از ضرب‌الاجل ۱۱ فروردین ادامه یابند. حمید بعیدی‌نژاد، از تیم مذاکره‌کننده ایران هم این خبر را تایید کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«۴۹۰ میلیون دلار» دیگر از دارایی‌های مسدود شده ایران واریز شد
با واریز قسط‌ پنجم از دور سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران، مجموعا مبلغ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار از مرحله سوم توافقات در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

با ادامه مذاکرات اتمی قیمت نفت باز هم کاهش یافت
صدای آمریکا - قیمت نفت روز سه شنبه بازهم کاهش یافت. به گزارش رویترز، احتمال توافق سیاسی ایران و قدرت های جهانی که ممکن است به افزایش عرضه نفت ایران در بازار جهانی منجر شود، از دلایل کاهش قیمت نفت در روز سه شنبه بوده است.

نظرسنجی: ۵۹ درصد آمریکایی ها از توافق با ایران حمایت می کنند


روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی آمریکا به طور مشترک یک نظرسنجی درمورد میزان حمایت آمریکایی ها از توافق هسته ای با ایران منتشر کردند.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۹ درصد از آمریکایی ها از توافق میان ایران و گروه ۱+۵ حمایت می کنند، توافقی که در ازای لغو تحریم ها علیه ایران، برنامه هسته ای این کشور را محدود می کند.

این در حالی است که ۳۱ درصد با هر توافقی مخالفند.

اجازه بازرسی از صنایع دفاعی را نمی‌دهیم
دیگربان - مسعود جزایری٬ معاون ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد جمهوری اسلامی اجازه بازرسی از صنایع نظامی خود را نخواهد داد.

آقای جزایری این مطلب را در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازرسی از صنایع نظامی ایران در صورت امضای توافق‌نامه «لوزان» از سوی تهران بیان کرده است.

وی گفته همه باید بدانند که اجازه بازرسی از صنایع نظامی و دفاعی به کسی داده نخواهد شد.

جزایری افزوده نیروهای مسلح نسبت به خطوط ترسیم‌شده توسط علی خامنه‌ای تاکید دارند.

تحریم‌ها لغو نشود٬ توافق‌نامه را امضاء نمی‌کنیم
دیگربان - مجید تخت روانچی٬ عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد چنانچه تحریم‌ها لغو نشود و متن توافق‌نامه هسته‌ای شامل جزئیات و کلیات نباشد٬ ایران هیچ توافق‌نامه‌ای ار امضاء نخواهد کرد.

آقای تخت روانچی گفته موضوع لغو تحریم‌های بین‌المللی برای ایران اهمیت بسیار بالایی دارد و این مسئله بار‌ها به طرف‌های غربی یاد‌آوری شده است.

وی افزوده در صورت رسیدن به توافق، یک سند متنی و مکتوب امضاء خواهد شد که شامل جزئیات و کلیات کاملا روشن است و زمان آن تا دهم تیر ماه است.

تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود علت پیوستن علی‌اکبر صالحی به تیم مذاکره کننده ایران را جلوگیری از سفر اعضای این تیم به تهران برای بررسی مسائل فنی دانسته است.

به گفته این عضو مذاکره کننده هسته‌ای ایران حضور صالحی در مذاکرات توانسته بسیار «راه‌گشا» باشد.

توافقی به نفع حقوق ملی، صورت نمی‌گیرد
سایت خودنویس - مهران مصطفوی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی معتقد است که با ساختاری که جمهوری اسلامی دارد، قراردادی در زمینه هسته‌ای بسته نمی‌شود که به نفع حقوق ملی مردم ایران باشد. وی هدف از مذاکرات را این می‌داند که رژیم ایران نمی‌تواند به برنامه خود ادامه دهد و می‌خواهد با مذاکره، نظام را بازشناسی و تثبیت کند. آقای مصطفوی شرایط توافق را با شرایط زمان پذیرش قطع‌نامه ۵۹۸ مشابه دانسته و می‌گوید اگر آن‌جا آقای خمینی جام زهر را سر کشید، آقای خامنه‌ای نه کاریزما و نه جرات سرکشیدن جام را دارد و بنابراین می‌خواهد آن را قطره قطره بنوشد. [ادامه مطلب]

آسوشیتدپرس: مذاکرات تا پایان ژوئن تمدید می‌شود

من و تو - اسوشیتدپرس به نقل از مقامات نزدیک به مذاکرات: رایزنی‌های هسته‌ای ایران و گروه «۱+۵» «وارد فاز جدیدی شده است و تا پایان ماه ژوئن میلادی ادامه خواهد یافت.

به گفته‌ی این مقامات، طرفین مذاکره امروز با انتشار بیانیه‌ای مشترک تمدید مذاکرات تا ماه ژوئن را اعلام می‌کنند.

بیانیه‌ی مشترک به اضافه‌ی یک سند راه‌کار ادامه مذاکرات احتمالا امروز در مقر رسمی سازمان ملل متحد در ژنو اعلام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016