شنبه 15 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

جشن در برخی از شهرهای ايران برای تفاهم هسته ای

764DA018-CAFC-4FDD-9E46-9DCF11DBE685_w640_r1_s.jpg
رادیو فردا: براساس گزارش خبرگزاريهای ايران،برخی از شهروندان تعدادی از شهرهای ايران از جمله تهران، مشهد، رشت اهواز، شهرکرد، اراک و قصر شيرين شامگاه جمعه، ۱۴ فروردين، با حضور در خيابانها شادمانی خود را از تفاهم اتمی ايران و کشورهای ۵+۱ در لوزان ابراز کردند.

از سوی ديگر در شبکه های اجتماعی گزارش هايی درباره جشن شادمانی مردم در خيابانهای برخی از شهرهای ديگر ايران نظير شيراز منتشر شده است.

به گزارش سایت خبری دانشگاه آزاد، شامگاه روز جمعه طبق قراری که از طريق شبکه های اجتماعی اعلام شده بود، جمعی از مردم تهران با حضور در خيابان وليعصر با سر دادن شعارهای «روحانی روحانی، حمايتت ميکنيم»، «ظريف مچکريم» و «دکتر ظريف زنده باد، روحانی پاينده باد»، از تيم مذاکره کننده هسته ای ايران حمايت کردند.

براساس اين گزارش، تعدادی از حاضران همچنين شعار «اسرائيل، دلواپس، پيوندتان مبارک» سر داده اند.

درهمين حال به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، در شهر رشت نيز «تجمعی آرام» برای ابراز شادمانی و حمايت از توافق اتمی ايران و کشورهای گروه ۵+۱ برگزار شده است.

به گفته اين خبرگزاری شماری از ماموران انتظامی و و راهنمايی و رانندگی گره های ترافيکی ايجاد شده در اين مناطق را باز کرده و «نسبت به برقراری نظم» در اين مراسم جشن، اقدام کردند.

اين خبرگزاری همچنين از برگزاری جشن مشابهی در ميدان کوثر مشهد خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته اين خبرگزاری تعدادی از ماموران انتظامی و راهنمايی و رانندگی نيز برای «برقراری نظم و جلوگيری از ايجاد ترافيک» در ميدان کوثر و خيابانهای اطراف حضور يافتند و پس از حدود يک ساعت جمعيت حاضر اين محل را ترک کردند.

در همين حال اسماعيل ارزانی ،فرماندار اهواز با اشاره به برگزاری تجمعی در اين شهر گفت: « تجمع در مناطق نادری و زيتون محدود اما در کيانپارس تجمع به صورت انبوه بود.»

خبرگزاری ايرنا با اشاره به برگزاری تجمع مشابهی در شهر اراک نوشت که حضور جمعيت و خودروها «به حدی بوده که ترافيک در خيابان های شريعتی، بلوار امام خمينی و انتهای خيابان شيرودی مشهود بود.»

اين خبرگزاری همچنين از برگزاری مراسم های مشابهی در شهرهای قصر شيرين و شهرکرد خبر داده است.

از شامگاه پنج شنبه در صفحات اجتماعی فراخوان هايی برای برگزاری جشن درمکانهای مشخصی از شهرهای مختلف ايران منتشر شده بود.

درهمين حال خبرهايی نيز در صفحات اجتماعی درباره دعوت محمد جواد ظريف برای برگزارش جشن منتشر شده بود اما روز جمعه خبرگزاری ايسنا به نقل از «يک مقام آگاه در وزارت خارجه» خبرهای منتشر شده را تکذيب کرد و انتشار چنين مطلبی را «به دور ازشان» آقای ظريف و دستگاه ديپلماسی ايران خواند.

آقای ظريف نيز ضمن تکذيب اين خبرها در صفحه فيس بوک خود نوشت: «شنيده ام پيامی در شبکه های اجتماعی در حال پخش است که مردم را دعوت به حضور در خيابان برای حمايت از تيم مذاکره کننده و يا خدای ناکرده مقابله با گروه خاصی از هموطنان ميکند. شما ميدانيد که ما چنين روشی نداشته و نداريم و اين پيامها ارتباطی با بنده ندارد.»

پنج شنبه شب و ساعاتی پس از اعلام تفاهم اتمی ايران با قدرتهای جهانی در لوزان سوئيس نيز برخی از شهرهای ايران صحنه شادی و پايکوبی گروهی از مردم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016