یکشنبه 30 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

پاپ مرگ پناهجویان در آبهای مدیترانه را «فاجعه انسانی» خواند

2015-04-17T162542Z_772606413_GF10000062993_RTRMADP_3_POPE-VATICAN.JPG
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان، جامعه جهانی را به تلاش برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در دریای مدیترانه فراخواند. بدنبال واژگون شدن قایق حامل حدود ٧٠٠ پناهجوئی که قصد داشتند، شامگاه شنبه، از طریق آبهای مدیترانه خود را از قاره آفریقا به اروپا برسانند، احتمال می رود صدها مسافر این قایق غرق شده باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ پاپ فرانسیس، در مراسم نیایش روز یک شنبه در میدان "سنت پیر" واتیکان گفت: آنها مردان و زنانی همانند ما هستند، برادران ما هستند که آرزوی زندگی بهتری را داشتند اما قربانی جنگ شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر کاتولیکهای جهان خواستار واکنش «سریع و قاطع» جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران انسانی و جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع شد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از این حادثه بعنوان بزرگترین فاجعه در آبهای مدیترانه نام برده است.

این پناهجویان قصد داشتند با قایق از خاک لیبی و از راه دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند.

برپایه گزارشها ٢٨ نفر از پناهجویان از مرگ نجات یافته اند.

گارد ساحلی ایتالیا، نیروی دریائی مالت و تعدادی قایق تجاری در عملیات نجات در آبهای لیبی و در جنوب جزیره لامپدوسا در ایتالیا حضور دارند.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا عملیات نجات پناهجویان در آب‌های لیبی و در فاصله حدود ٢١٠ کیلومتری جزیره لامپدوسا در جریان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016