دوشنبه 31 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ایرانیان در نیویورک رژه رفتند

ایرانشهر - دوازدهمین مراسم رژه نوروزی ایرانیان در نیویورک با استقبال گسترده ساکنین ایرانی و غیر ایرانی این شهر برگزار شد. این مراسم از ساعت یازده صبح به وقت محلی شرق آمریکا آغاز شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

به گزارش خبرنگار ایرانشهر از نیویورک، دوازدهمین مراسم رژه ایرانیان در این شهر برگزار شده است. مراسم امروز بیش از پنج هزار بازدید کننده داشته است و در آن نزدیک به یک هزار ایرانی تبار در قالب‌ گروه‌های مختلف رژه رفته‌اند.

2015manhattparade.jpg

رژه ایرانیان نیویورک در خیابان مدیسن در مرکز منهتن در حالی برگزار شد که از شب گذشته محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ای برای برگزاری آن در این منطقه از سوی پلیس اعمال شده بود. در مراسم امروز ده‌ها نماد ملی، ماکت‌هایی از ابنیه تاریخی و چندین سمبل فرهنگی ایران که به وسیله گروه‌هایی از جوانان با لباس‌های محلی همراهی می‌شدند در بخش ویژه‌ای از خیابان مدیسین رژه رفتند. نمادهایی چون پاسارگاد، تخت جمشید، برج شهیاد تهران، آرامگاه بوعلی سینا در همدان، سی و سه پل اصفهان و... از ماکت‌هایی بود که با زیبایی خاص و در ابعاد تقریبا بزرگی ساخته و بر روی خودروهای ویژه‌ای برای حمل نصب شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاروان رژه و بازدیدکنندگان از آن که بسیاری از ایشان از مناطق و شهر‌های مجاور برای بازدید این مراسم در خیابان مدیسین جمع آمده بودند پس از پایان رژه در خیابان مدیسین که تقریبا یک ساعت به طول انجامید به بخشی از پارک مرکزی(Central Park) نیویورک در مجاورت همین خیابان انتقال داده شدند که از قبل برای میزبانی ایرانیان مهیا شده بود. همه ساله مراسم شادی و رقص نوروزی ایرانیان تا ساعتی پس از بعد از ظهر در این محوطه ادامه می‌یابد.

رژه گارد تشریفات پلیس نیویورک و نواختن سرود ملی آمریکا، گروه موسیقی دانشگاه کلمبیا و نواختن سرود میهنی «ای ایران»، حضور گروهی از فارسی زبانان تاجیک و حضور نمایندگانی از جامعه ایرانیان کانادا، از بخش‌های دیگر مراسم امسال بود.

مراسم امسال رژه نوروزی ایرانیان در نیویورک برای نخستین بار از طریق شبکه‌ ماهواره‌ای پارس به صورت زنده پخش شد که در ایران قابل دیدن بود.

مراسم رژه ایرانیان در نیویورک (NY Persian Parade) از سال 2005 تا کنون، همه ساله در نخستین هفته‌های پس از نوروز و به همت گروهی از فعالان فرهنگی ایرانی‌آمریکایی ساکن در شرق ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. ایده این طرح را دکتر رضا زاده با مشارکت دکتر اسدی ارائه کردند و تا کنون با صرف هزینه‌های شخصی آنرا به اجرا گذاشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016