شنبه 5 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مکارم شیرازی: پرداخت يارانه‌ها از اول اشتباه بود

نسيم - آيت‌الله مکارم شيرازی ظهر امروز در ديدار با وزير و مديران وزارت کار، رفاه و تامين اجتماعی با اشاره به اهميت مقام کار و کارگر در اسلام گفتند: اسلام جايگاه بسيار ولايی را برای کار و کارگران در نظر گرفته است که در هيچ مکتب ديگری ديده نمی‌شود.

ايشان افزودند: قطرات عرق کارگران در هنگام کار پاداشی همچون قطرات خون شهدا در ميدان جنگ دارد و همچنين در روايات آمده است که خواب يک کارگر پس از خستگی کاری، عبادت محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نگاهی جديد به توسعه کار و کارگر شود

معظم له با اشاره به وظايف سنگين سهولت در زمينه اشتغال‌زايی گفتند: با توجه به مشکلات عديده و تحريم همه‌جانبه دشمن؛ ايجاد اشتغال در کشور کاری ارزشمند است که بايد اين روند توسعه يابد؛ همچنين بايد نگاهی جديد به توسعه فرهنگ و کار و کارگر در کشور داشته باشيم. بايد بهترين کار و خدمت‌رسانی را به مردم ارائه دهيم. زيرا بايد کار فرهنگ در کشور را نهادينه کنيم.

حضرت آيت‌الله مکارم‌شيرازی گفتند: در حوزه تامين اجتماعی و بهزيستی فعاليت‌های خوبی ارائه شده از جمله طرح معلول در خانه، زيرا بايد ايتام، معلولين و نيازمندان را در بستر خانه‌ها و محيط گرم خانواده‌ها رشد داد، نه اينکه آنها را در يک اتاق محبوس کنيم، بايد به آنها کمک کرد تا زندگی بهتری داشته باشند.

پرداخت يارانه‌ها از اول اشتباه بود

معظم له با اشاره به پرداخت يارانه‌ها افزودند: متاسفانه پرداخت يارانه‌ها از اول نيز اشتباه بود و با شعار‌های غيرواقعی فعاليت‌هايی انجام شد که نتيجه آن مشکلات عديده اقتصادی امروز کشور است، ما معتقديم که بيش از نيمی از مردم کشور نيازی به يارانه ۴۵ هزار تومانی ندراند، نبايد مردم را به اينگونه پول‌ها وادار کرد و به جای آن بايد کار توليد و توسعه کشور را الگو قرار دهيم.

ايشان بيان کردند: اگر اين کسری بودجه‌ای که به خاطر يارانه‌ها در کشور ايجاد شده، با هدفمندی صحيحح ايجاد می‌شد؛ امروز بسياری از مشکلات کشور حل می‌شد. دليلی ندارد که کسانی که درآمد کافی دارند با سوءاستفاده از اين وضعيت، کشور و مردم را متحمل اين هزنيه‌ها کنند.

اين مرجع تقليد ادامه دادند: به طور کلی اين‌گونه پول‌ها اشکال شرعی دارد و کسی که نياز به اين پول ندارد؛ نبايد آن را بگيريد. اگر خلوص نيت در اين زمينه رعايت شود؛ مشکلی نيز به وجود نمی‌آيد و اين سرمايه عظيم صرف رشد و توليد و اقتصاد عمومی کشو ر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016