یکشنبه 13 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

الهام چرخنده پس از بازدید از خانه پدر خامنه‌ای کتک خورد + تصویر

15-5-2-93936charkhande.jpg
الهام چرخنده که به مشهد سفر کرده، پس از بازدید از خانه پدر علی خامنه‌ای و انتشار عکس و متنی از آن، از سوی یک موتورسوار مضروب گردید.

به گزارش خبرآنلاین از مشهد، یک فرد نزدیک به الهام چرخنده در مشهد آخرین وضعیت وی را توصیف کرد. این فرد با بیان این‌که فرد ضارب یک موتورسوار بوده که از صحنه گریخته است، گفت: «خوشبختانه الهام چرخنده در این حادثه دچار شکستگی نشده و از بیمارستان مرخص شد.»

وی در گفت‌وگو با «مشهدپیام» به بیان چگونگی وقوع این سوءقصد پرداخت و گفت: «ایشان عصر جمعه از بازدید خود از منزل ابوی مقام معظم رهبری چند عکس روی شبکه اجتماعی خود گذاشت لابلای متن آن عکس، محل سکونت خود را نیز عنوان می‌کند.»

وی زمان حادث شدن این حرکت را حدود ساعت ۹ شب عنوان کرد و ادامه داد: «خانم چرخنده حدود ساعت ۹ تا ۹:۳۰ که از زیارت حرم مطهر بازمی‌گشتند، یک موتورسوار ایشان را مضروب کرده و فرار می‌کند.»

او گفت: «از طریق بیمارستان سوانح امدادی موضوع شکایت به نیروی انتظامی پیگیری شد.»

این فرد آگاه با تأکید بر این‌که ایشان برای زیارت و طرح‌های سازمان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی خود به مشهد آمده بودند، خاطرنشان کرد: «خانم چرخنده هم‌اکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به توضیح است که الهام چرخنده، روز گذشته، با انتشار عکس بالا از خانه جواد خامنه‌ای، پدر علی خامنه‌ای، در صفحه اینستاگرام خود، نوشته بود:

سلام. تمام وجودم تهی شده بود از سنگینی. دلم پر می‌کشید برم نجف! قدم طلب کرد ولی پا نداد دست سفر. نگو حکمت جای دیگری سبز شده. دعوت شده حرم عشق شدم امروز، به دست ضامن آهو. مدیریت و همکاران «هتل صادقیه توس» همون بزرگوارانی هستند که شب تولد مولامون علی بهترین خاطره را برای من و پسرم شایان که چهار روز از تولدش می‌گذره رقم زدند.

من مشهد زیاد اومدم. شما هم. اما این بار از این جهت برام خیلی معنویتش همراه با تامل و تفکر و البته فخر همراه شد! هتل «صادقیه توس» دقیقا در کوچه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای است! پرسیدم این اسم؟! منزل پدری رهبرمون در این کوچه شیش متری روبه روی همین هتل هست. چند دقیقه است خوب نگاهش می‌کنم. این همه «سادگی و بی آلایشی»، دلیل «فخر و تفکر» منه.

رهبر قدرتمند و عزیز و فرزانه‌ام اینجا متولد و بزرگ شدند. امروز شب میلاد صاحب زمین و آسمان عشق و پدر فرزندان خانم زهرا، مولای ماست. تبریک ویژه من ابتدا به: صاحبان حدیث کساست... به، بزرگ‌مردان شهید خاکم. به، تمام مردان غیور و حیدری کشورم. به آقاجان رهبر خاکی و مردمی وطنم. و به آقاجونم پدرم که به دخترش یاد داد مرد باشه و مردانه بگه یا علی مددی؛ یا علی مددی. الهام.
28k0is1.png
الهام چرخنده، بازیگر جنجالی سینما و تلویزیون ایران است. اولین جنجال خبری الهام چرخنده، در نوروز ۱۳۹۳ شکل گرفت؛ در آن زمان، ویدئویی از وی منتشر شد که در اولین دقایق تحویل سال، در شبکه چهار سیما، با اشتیاق و شعف بسیار سال نو را به رهبر جمهوری اسلامی تبریک می‌گفت. وی در این پیام تلویزیونی بیان داشت: «اولین تبریکم را عرض می‌کنم به رهبر عظیم‌الشأن کشورم، حضرت سید آیت‌الله علی خامنه‌ای، آقا جان، عیدتون مبارک!»

این پیام تبریک، با واکنش‌های فراوانی در فضای واقعی و مجازی روبه‌رو شد. مدتی پس از آن، الهام چرخنده، با حضور در مراسمی با عنوان «جشن فرهنگ و هنر انقلاب» در دانشگاه تهران، که تعدادی از فعالان حکومتی سینما و تلویزیون، از جمله فرج‌الله سلحشور و نیز جمعی از بسیجیان در آن حضور داشتند، اشاره‌ای داشت به بخشی از این واکنش‌ها؛ از جمله ضمن ابراز کمردرد، بیان داشت که «به جرم عاشقی [خامنه‌ای] مرا با چوب زدند». وی همچنین با انتقاد از فضای فرهنگی کشور، از ضرورت یک ۹ دی فرهنگی سخن گفت و در پایان، روز پدر را به رهبر جمهوری اسلامی تبریک گفت.

وی سپس در بسیاری مراسم‌های حکومتی و برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یافت و با شور و هیجان، از جمهوری اسلامی، رهبر آن و حجاب چادر دفاع می‌کرد؛ از جمله با حضور در دانشگاه آزاد ارومیه یک دختر دانشجو را با دست خود به حجاب چادر ملبس کرد. وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنواره مردمی ادعا کرد که ۳۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

هنگام بستری شدن رهبر جمهوری اسلامی در بیمارستان برای جراحی پروستات، یکی از عیادت‌کنندگان از او، الهام چرخنده بود.

چندی پیش نیز حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار، در دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمدرسول‌الله تهران بزرگ، از سوی علی خامنه‌ای، فامیل الهام چرخنده را به «زهرایی» تغییر داد و گفت: «از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است.»

جنجال‌های خبری الهام چرخنده، عمدتا پس از طلاق او از همسرش فرشید نوابی، دیگر بازیگر سینما و تلویزیون، شکل گرفت.

برخی آگاهان مسائل سیاسی - اجتماعی ایران، معتقد هستند الهام چرخنده در یک پروژه اطلاعاتی - امنیتی گرفتار آمده و جمهوری اسلامی از او به عنوان یک هنرپیشه و به صورت ابزاری جهت تبلیغ و ترویج مواضع ایدئولوژیک خود استفاده می‌کند. چندی پیش نیز چرخنده به دلیل عارضه قلبی در CCU بستری شد که بیماری قلبی او را نیز می‌توان به علت فشارهای واردشده بر او در این راستا، ارزیابی کرد.

تکمیلی: الهام چرخنده: پایم لغزید، کتک نخوردم

ساعاتی پس از انتشار گسترده خبر کتک خوردن الهام چرخنده در وبسایت‌های رسمی داخلی و خارجی، خبرگزاری فارس و وبسایت «مشهدپیام» با انتشار گفتگویی با او، مضروب شدن چرخنده را تکذیب کردند. چرخنده گفته است:

«... زمانی که انتشار خبر سوءقصد را شنیدم خیلی تعجب کردم و جای سؤال بود که چطور به این سرعت چنین خبری در فضای رسانه‌ای منتشرشده چون کیفیت ماجرا به آن شکلی که مطرح‌شده نیست. اینجا مشهد امام رضا (ع) است، این حریم، حریم امن مؤمنان است و این‌که چنین اتفاقی بیفتد نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد.

وی که در کنار پسر خود نشسته بود، با لبخند گفت: البته حساسیت و سرعت عمل رسانه‌های ارزشی مشهد قابل‌تقدیر است اما اصل موضوع این است که، من هم همچون دیگر زائران امام رئوف پس از زیارت در حال بازگشت به محل اقامتم بودم که هنگام عبور از جوی آب، پایم لغزید و به‌شدت زمین خوردم.

تردد وسایل نقلیه از نزدیکی من و احساس درد شدیدی که در من به وجود آمد این ذهنیت را به‌اشتباه برای اطرافیان ایجاد کرد اتفاقی جز زمین خوردن برای من حادث‌شده که متأسفانه کیفیت رخ دادن این اتفاق به این شکل منتشر شد...».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016