دوشنبه 14 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: امروز آخرين دستاورد انقلاب اسلامی در يمن است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز آخرين دستاورد انقلاب اسلامی در يمن است که يمنی‌ها با الگو پذيری از ايستادگی ايران اسلامی در برابر نظام سلطه به ايستادگی و مقاومت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در همايش تجليل از مربيان برتر عقيدتی سياسی سپاه، گفت: امنيت در حد قابل قبول محقق شده و جمهوری اسلامی ايران از تهديدات نظامی و امنيتی عبور کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود‌: وضعيت انقلاب اسلامی ايران در خارج از کشور بسيار مطلوب است و ما امروز بيداری اسلامی و مقاومت اسلامی را شاهد هستيم.

جعفری با اشاره به بُعد استکبار ستيزی انقلاب اسلامی به عنوان مهمترين و زنده ترين بعد انقلاب اظهار داشت:‌ اين مهم موجب پيشرفت و توسعه اهداف بلند انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور شده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به موفقيت های زيادی که در داخل و خارج به واسطه انقلاب اسلامی به دست آورده‌ايم، افزود: امروز آخرين دستاورد انقلاب اسلامی در يمن است که يمنی‌ها با الگو پذيری از ايستادگی ايران اسلامی در برابر نظام سلطه به ايستادگی و مقاومت می پردازند و هر چه دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای انقلاب اسلامی تلاش می کنند اين حرکت ايستادگی و مقاومت را خاموش و متوقف کنند، نمی توانند.

فرمانده کل سپاه افزود: اين بُعد بيرونی انقلاب يک بعد پيش رونده است که البته ابعاد مهمترش بايد در داخل کشور اتفاق بيافتد که پيشبرد مراحل انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری با طرح اين سوال که تکليف ما در قبال انقلاب اسلامی چيست ؟ گفت: بايد اين پرسش همواره دغدغه همه ما باشد چرا که انقلاب در اين مقطع زمانی احتياج به پيشرفت سريعتر در داخل کشور دارد و اين به تلاش و مجاهدت مضاعف نيازمند است.

وی افزود: ما در حال تمدن سازی و حرکت به سمت يک تمدن بزرگ اسلامی هستيم و اين قرن، قرن اسلام، ‌معنويت، عقلانيت و عدالت است. در اين مسير هرکس مقابل انقلاب اسلامی قرار گيرد شکستش قطعی و حتمی است.

جعفری به مسئله امنيت‌، عدالت اجتماعی و اقتصادی، تربيت معنوی و اخلاقی و رفاه و آبادانی زندگی مردم به عنوان چهار موضوع مهم اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز توانستيم آن را در حد قابل قبول فراهم کنيم امنيت است زيرا ما از تهديدات نظامی و امنيتی با وجود برخی مشکلات عبور کرده ايم و اين دستاورد بسيار بزرگی است.

وی تصريح کرد: در سه مورد ديگر عدالت اجتماعی و اقتصادی، تربيت اخلاقی و معنوی مردم و رفاه و آبادانی زندگی مردم تقريبا کارهايی انجام شده است که البته در برخی موارد ضعف دارد و بايد تلاش بيشتری شود.

جعفری افزود: توسعه و پيشرفت آبادانی با جهت گيری های نامناسب بوده و يا بر اساس عدالت نبوده است که بايد برای تحقق آن با برنامه دقيق تر و تلاش مضاعف عمل کرد.

وی با اشاره به اينکه محل تربيت فکر و قوای عقلانی انسان تعليم است و محل تربيت نفس و قوای شهوانی انسان تزکيه است، گفت: ‌ما در عرصه تزکيه که مقدم بر تعليم است وظيفه سنگينی داريم چرا که مشکل اساسی در دو بخش برانگيخته شدن فکر و انديشه و تهذيب و اخلاق است.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: نياز اصلی انقلاب اسلامی تربيت عقلانی است يعنی نيروی خرد انسان را استخراج کردن و برانگيخته کردن تفکر، که حلال مشکلات است.

فرمانده کل سپاه گفت: نياز به خلاقيت، نوآوری و به روز کردن همه کارها از جمله روش ها و محتويات آموزشی و همچنين بر طرف کردن نياز جوان ها احتياج به کار جديد ،خلاقيت و نو آ‌وری دارد که البته کاری سخت است اما بايد به دنبال آن باشيم.

جعفری به پژوهش، تحقيق و آينده نگری اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخير در مجموعه حوزه نمايندگی ولی فقيه در سپاه به اين موارد توجه شده و کارهايی انجام شده اما نياز است به اين ويژگی ها بيشتر دقت شود.

وی پاسداری به موقع و کامل از انقلاب اسلامی را به عنوان وظيفه سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيازمند نگاهی نو، ‌تحول گرا و همراه با خلاقيت دانست و گفت: هر جا که با خلاقيت و نو آوری عمل کرديم موفقيت حاصل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016