شنبه 2 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

٢١ اعدام گزارش نشده طی نيمه دوم ارديبهشت در قزل حصار

خبرگزاری هرانا – طی روزهای نيمه دوم ارديبهشت ماه، از پانزدهم تا بيست و نهم، ٢١ تن از محکومين جرائم مواد مخدر، در زندان قزل حصار کرج، به دار آويخته شدند.

بنا بر اطلاع منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، سه شنبه پانزدهم ارديبهشت ماه، ١٢ زندانی و روز سه شنبه ٢٩ ارديبهشت نيز ٩ زندانی ديگر، در قزل حصار اعدام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از منابع مطلع، درباره اين اعدام ها به گزارشگر هرانا گفت: “اغلب اين اعدامی ها کسانی بودند که بين هفت تا ١٢ سال با وجود حکم اعدام در زندان قزل حصار به سر می بردند، مقدار مواد مخدرشان هم حداکثر ۵٠٠ گرم بوده است.”

اين اعدام ها نه تنها از طريق مسئولين قضايی و منابع رسمی اعلام نشده است، بلکه از گزارش فعالان حقوق بشر نيز تا کنون پنهان مانده است.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در هفته های گذشته روند اجرای احکام اعدام و مخصوصا اعدام علنی، سيری صعودی داشته است و علاوه بر شمار بالای اعدام ها، اجرای اين احکام به صورت اعلام نشده و نيمه مخفيانه و عدم تعهد مسئولين قضايی به شفاف سازی و اطلاع رسانی، باعث نگرانی مضاعف نهادهای فعال حقوق بشر در زمينه اعدام در ايران شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016