یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معرفی نسل جدید مورد حمایت حسین شریعتمداری درعرصه سیاست خارجی ایران

4523283.jpg
سحام نیوز - جمهوری اسلامی به تدریج در حال تغییر در نسل مدیریتی است و بدین طریق اشخاصی جوان و وفادار به دیدگاه‌های رهبری را برای پست‌های مختلف پرورش می‌دهد؛ افرادی که در حوزه‌های مختلف در حال فراگیری آموزش‌های لازم هستند. این افراد از حمایت رسانه‌ای «کیهان نشینان تندرو» و رسانه‌های امنیتی وابسته به آن‌ها برخوردارند.

به گزارش «سحام»، از جمله افراد در حال رشد درعرصه سیاست خارجه کشور می توان به «مهدی محمدی» – که در حوزه هسته‌ای در حال پرورش است – و «امین اسدی» – در حوزه مسائل منطقه‌ای – نام برد.

در برخی محافل خاص سیاسی از «مهدی محمدی» به عنوان «سوپر استار دیپلماسی» و از «امین اسدی» به عنوان «صدای بین‌المللی نسل جدید» نام برده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شنیده‌ها حاکی از آن‌است «مهدی محمدی» و «امین اسدی» در برخی سفرهای خارج از منطقه‌ای حضور دارند و آموزش‌های دیپلماتیک را به صورت تجربی دنبال می‌کنند.

بنابر اطلاع «سحام»، اسدی و محمدی جلساتی پی در پی با فرماندهان ارشد سپاه خصوصا سردار قاسم سلیمانی دارند و در برخی از سفرها برای کسب تجربه نیز رفت‌وآمد دارند.

مسئول کشف این دو چهره جوان اصولگرای وابسته به جبهه پایداری، کسی نیست جز «حسین شریعتمداری» که با برگزاری چند جلسه‌ی گزینشی با اسدی و محمدی، هر دوی این افراد را به دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای معرفی کرده که این انتخاب با استقبال رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز مواجه شده است، آیت‌الله علی خامنه ای هر دوی این افراد را به حضور پذیرفته است.

امین اسدی نسبت به مهدی محمدی نقش کم‌رنگ‌تری در صداوسیمای جمهوری اسلامی دارد، این سیاست ناشی از آن است که اسدی با چهره‌ای مبهم‌تر در جامعه حضور یابد تا هجمه‌ای علیه وی وجود نداشته باشد. در سایه این سیاست رسانه‌ای، وی فرصت زمان زیادی را برای کسب تجربه‌ی بین‌المللی در اختیار خواهد داشت اما با اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار «سحام»، در ماه‌های آینده پای اسدی نیز به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باز خواهد شد.

مهدی محمدی که به عنوان خبرنگار کیهان، یکی از افراد ثابت در تیم مذاکره کننده سعید جلیلی بوده! و نیز از کشفیات حسین شریعتمداری است، هم با چهره‌ی منتقد مذاکرات هسته‌ای خود را به مردم و نسل جدید شناسانده است. گفته می‌شود برخی از هم‌فکران وی، علاقه‌ای به صحبت‌های محمدی در مورد مذاکرات هسته‌ای از خود نشان داده‌اند، این درحالی‌است که امین اسدی یار همراه سردار قاسم سلیمانی هم در حوزه‌ای دیگر مطالب تند و تهدید آمیزی در ارتباط با کشورعربستان بیان کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016