یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 فروردین» آخرين لابی‌ها برای کاهش نرخ سود بانک ها در ايران
2 اسفند» پرداخت وام در بانک‌ها متوقف شد
پرخواننده ترین ها

بانک‌ها واردکننده برنج هم شدند

خبرگزاری تسنيم: دبير انجمن واردکنندگان برنج گفت: ثبت سفارش برنج علاوه بر تجار تخصصی و غيرتخصصی توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها نيز انجام می‌شود و اين شرکت‌ها بخش قابل توجهی از واردات اين محصول را در اختيار دارند.

مسيح کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم در واکنش به نامه نماينده بابل به رئيس جمهور درباره واردات بی‌رويه برنج در فصل برداشت افزود: محدوديت واردات برنج عملی سنجيده و درراستای حمايت از توليد داخلی است. وارد کنندگان نيز برای کمک به توليد ملی و کشاورزان به‌دنبال اجرای آن هستند اما برنامه مدونی برای اجرای اين خواسته وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير انجمن وارد کنندگان برنج ادامه داد: از زمان اعلام ممنوعيت واردات، ثبت سفارش اين محصول به‌طور کامل محدود شده اما واردات اين محصول تا ارديبهشت ماه سال جاری بر اساس ثبت سفارش سال گذشته ادامه داشته است.

شرکت بازرگانی دولتی بيش از ۲۰۰هزار تن برنج تايلندی وارد بازار کرد

مسيح کشاورز اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک در فروردين ۵هزار تن برنج وارد شده که اين رقم در مقابل مصرف کشور و ميزان برنجی که شرکت بازرگانی دولتی وارد بازار کرده، ناچيز است.

وی تصريح کرد: شرکت بازرگانی دولتی بيش از ۲۰۰هزار تن از برنج تايلندی ذخيره شده خود را برای تجديد ذخيره سازی به بازار عرضه کرد که اين امر در اشباع بازار از برنج خارجی تأثير گذار است.

مسيح کشاورز يادآورشد: به‌دليل اينکه نگهداری برنج با محدويت زمانی روبه‌رو است، شرکت بازرگانی دولتی هر چند سال يک بار اقدام به فروش و تأمين مجدد محصول خود می‌کند.

دبير انجمن وارد کنندگان برنج گفت: برای برآورده کردن اين انتظارات منطقی در خصوص واردات به‌موقع برنج، بايد مديريت يک‌پارچه انجام تا از واردات بی‌رويه برنج جلوگيری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ثبت سفارش برنج ممنوع است اما اين امر تأثيری در جلوگيری از واردات بيشتر از نياز اين محصول نداشته است زيرا بازرگانان بر اساس ثبت سفارش‌های گذشته اقدام به واردات می‌کنند.

پيش‌بينی ثبت سفارش ۱۰ميليون تن برنج با آغاز مجدد ثبت سفارش

کشاورز تأکيد کرد: در سال جاری نيز در زمان برداشته شدن محدوديت واردات اين محصول به‌دليل ولعی که در بازار ايجاد شده است ميزان واردات افزايش يافته و پيش‌بينی می‌شود که در سال جاری به‌خلاف سال گذشته ميزان ثبت سفارش برنج از ۶هزار تن در سال گذشته به ۱۰هزار تن افرايش يابد.

کشاورز اضافه کرد: محدوديت واردات در چند ماه گذشته منجر به افزايش قاچاق برنج به کشور شده به‌طوری که حدود يک‌چهارم از نياز ۵هزار تنی اين محصول از اين طريق درحال انجام است.

واردات برنج توسط بانک‌ها

دبير انجمن وارد کنندگان برنج با بيان اينکه ثبت سفارش برنج تبديل به تجارتی سودآور شده است، اظهار داشت: برخی با ثبت سفارش در زمان مناسب و واردات برنج در زمان ممنوعيت اين محصول به سودهای کلانی دست پيدا کرده و تعادل بازار را بر هم می‌زنند.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: ثبت سفارش برنج علاوه بر تجار تخصصی و غيرتخصصی توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها نيز انجام می‌شود و اين شرکت‌ها بخش قابل توجهی از واردات برنج را در اختيار دارند.

وی در پايان درباره اينکه چه‌تعدادی از بانک‌ها در اين زمينه فعاليت دارند، گفت: بانک‌ها نيز به‌دنبال انجام فعاليت‌های تجاری هستند و خيلی از اين بانک‌ها می‌توانند وارد اين عرصه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016