دوشنبه 4 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

قضاوت در تشخيص و شناخت حرکت منافقانه و رياکارانه، محمد خوشامن

آيت الله خامنه ای در سخنان خود در دانشگاه امام حسين به هنگام اهدا سردوشی به پاسداران ميگويد : چشمان تيزبين ملتها قادر به تشخيص و شناخت حرکت منافقانه و رياکارانه است من اجازه نمی دهم که بيگانگان بيايند و با دانشمندان و فرزندان عزيز و برجسته اين ملت صحبت و از انان بازجويی کنند .

از قضا اين سخنان او مصداق روشنی از حرکت منافقانه و رياکارانه در برخورد با دانشمندان و متفکران کشورمان است .دانشمند جوان رشته فيزيک به نام اميد کوکبی را تحت عنوان جاسوس دستگير و بازجويی ميکنند وعليرغم فقدان سند و مدرکی معتبر در دادگاههای فرمايشی خودشان به سالها زندان محکوم ومانع رشد و شکوفايی اين دانشمند برجسته ميگردند .اقای خامنه ای در جمع سپاهيان در همين تاريخ ميگويد :پرچم گفتمان نوين اسلامی به دست شما رسيده و بايد انرا همانند گذشتگان خود با قدرت و استحکام به پيش ببريد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وقتی پرچم گفتمان را از دست انديشمندان و روشنفکران و دانشمندان و هنرمندان واقعی مردم ميگيرند به مانند کودتای انتخا باتی ۸۸ از دست يک هنرمند نقاش و معمار گرفته و به دست شخصی همچون احمدی نژاد ميدهد و نظر و رای او را به خود نزديکتر از ديگران ميداند نتيجه اش ميشود گفتمان و فرهنگ لم پنی اقای احمدی نژاد که شرکت مليونی مردم در راهپيمايی عظيم ۲۵ خرداد را به خس و خاشاک و يا در همايش ايرانيان خارج از کشور در سالن اجلاس سران اين جملات را از دهان خود جاری ميکند که بابا ان ممه را لولو برد ويا گفتش اب را همان جا بريز که ميسوزه ويا انقدر قطعنامه صادر کنيد تا قطعنامه دانتان پاره شود و بسياری اراجيف ديگر .

زمانی که رهبری تصميم گرفت اين گفتمان را همراه باقدرتی فراگير به اينگونه اشخاص و جريان ها بسپارد وبا حمايت های بی دريغ خود و با جلوگيری از افشای فساد وجنايتهای انها ومخالفت علنی که نبايد اين موضوعات کش داده شود نتيجه اش ميشود به قول احمد توکلی نماينده مجلس (فساد سيستماتيک در جمهوری اسلامی ) .

به هنگاميکه تمامی دلسوزان و روشنفکران اين مرز و بوم به مانند اقای زيد ابادی اقای سيف و بهاره هدايت و نسرين ستوده و نرگس محمدی و جعفر پناهی و صدها و هزاران نفر ديگر يا به زندان و تبعيد و يا ممنوع القلم و تصوير و يا مجبور به مهاجرت اجباری ميشوند و عرصه تاخت و تازو گفتمان را به کوتوله های سياسی و نظامی همچون خانواده لاريجانی و جنتی ها و محسنی اژه ای و يا احمدی مقدم و قاليباف و مرتضوی و غيرو می سپارند حاصل گفتمان انها رويش علف های هرز هم چون بابک زنجانی وخاوری و... و فرار مغز ها و عدم رشد و بالندگی در همه عرصه های کشور ميشود .

از هنگامی که پرچم گفتمان به نظاميان و بی خردان سپرده شد پر واضح است که گفتمان سازان واقعی را بايد به زندان بانان سپرد تا کسی قادر به نفس کشيدن نباشد . اما هيچ گاه مروجان دورويی و تزوير در تاريخ ملتها جايگاهی نداشته و با ورق خوردن تاريخ به دست مردم اين رياکاران و متظاهران هستند که رسوا ميشوند و ناچارا پرچم گفتمان را به دست وارثان اصلی ان خواهند سپرد اين جبر تاريخ است .

محمد خوشامن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016