پنجشنبه 7 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روسيه برای تحويل اس۳۰۰ به ايران شرط گذاشت

روسيه به موجب قراردادی که در سال ۲۰۰۷ با ايران امضا کرد بايد دست‌کم پنج سامانه دفاع هوايی اس ـ ۳۰۰ را به ايران تحويل می‌داد. مسکو در سال ۲۰۱۰ با اين بهانه که فروش اين سامانه به ايران خلاف قطعنامه چهارم شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران است از تحويل آن به تهران امتناع کرده بود



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«سرگئی ريابکوف» معاون وزير خارجه روسيه روز چهارشنبه گفت زمان تحويل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ايران، به حل مسئله شکايت تهران از مسکو بستگی دارد

وی که با شبکه خبری «روسيا ۲۴» صحبت می‌کرد، گفت: «در حال کار مجدد برای روی قرارداد هستيم. اين قرارداد سال ۲۰۰۷ بسته شده است. از آن زمان، تحولات زيادی رخ داده و مسئله بسيار پيچيده و سياسی شده است.»

آقای ريابکوف افزود: «نمی‌توان قرارداد سال ۲۰۰۷ را از منظر انطباق با واقعيات کنونی، تغيير داد. روند مذاکرات در جريان است.»

ديپلمات ارشد روسيه با اشاره به شکايت ايران از مسکو به واسطه خودداری از تحويل سامانه‌ها، گفت: «آن مسئله بايد به نحوی حل شود. اگر از من بپرسيد که مرحله اجرايی توافق چه زمان خواهد بود، می‌توانم به شما بگويم به محض آنکه اين موضوعات حل شد.»

ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه روز ۲۴ فروردين با صدور حکمی، ممنوعيت خودخوانده تحويل اين سامانه دفاعی به ايران را لغو کرد.

سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه نيز با بيان اينکه مسکو نمی‌خواست بيش از اين بابت اين قرارداد اعتبار خود را زير سوال برده و متحمل هزينه شود، گفت تحويل اين سامانه به ايران، برای هيچ‌کس در منطقه و جهان تهديد نيست.

اس-۳۰۰ سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابليت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگيری هواپيماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانايی رهگيری موشک‌های باليستيک نيز به آن افزوده شد.

وزارت دفاع ايران به دنبال فسخ قرارداد تحويل ۵ سامانه موشکی «اس-۳۰۰» به اين کشور از سوی دولت روسيه به ارزش حدود ۸۰۰ ميليون دلار، از طرف روسی به دادگاه بين المللی ژنو شکايت کرده و خواستار دريافت غرامتی معادل ۴ ميليارد دلار شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016