پنجشنبه 7 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دانشگاه وابسته به سپاه: آماده افشای جزئیات مذاکرات هسته‌ای هستیم

دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه که برخی دانشمندان هسته‌ای عضو هیات علمی آن هستند با صدور بیانیه‌ای از اعلام آمادگی خود برای افشای جزئیات "زیاده‌خواهی‌های" آمریکا در مذاکرات خبر داد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیگربان - این دانشگاه در بیانیه‌ خود که روز پنجشنبه (هفتم خرداد) منتشر کرده با هشدار به دولت حسن روحانی و تیم مذاکره کننده ایران٬ اعلام کرده از روند مذاکرات هسته‌ای «عمیقا ناراضی» است.

این بیانیه علت «نارضایتی» دانشگاه «امام حسین» و اعضای هیات علمی آن را «زیاده‌خواهی‌ها» آمریکا معرفی کرده است.

13-5-27-1512101.JPG

این بیانیه درخواست آمریکا برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران را «تجاوزی» ارزیابی کرده که مسیر آن با هر عنوانی که آغاز شده باشد باید «مسدود» شود.

دانشگاه «امام حسین» در واکنش به این درخواست و بدون اشاره به تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزوده «انتظار یاری و مساعدت از چنین دشمنی٬ نوعی سفاهت سیاسی محسوب می‌­شود.»

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده که تحریم‌ها علیه ایران تاثیر چندانی نداشته و هدف از وضع آنها ایجاد نارضایتی در میان مردم بوده که این سیاست تاکنون «موفق» نبوده است.

با سخنان هفته گذشته علی خامنه‌ای در دانشگاه «امام حسین» مبنی بر مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای٬ فشار‌ها علیه دولت حسن روحانی افزایش یافته است.

طی چند روز گذشته اخبار٬ گفتگو‌ها٬ گزارش‌ها و تحلیل‌ها زیادی در ایران علیه مذاکرات هسته‌ای منتشر شده و از تیم مذاکره کننده خواسته شده به خط قرمز‌های رهبر بیشتر توجه کند.

دانشگاه «امام حسین» نیز در بیانیه خود نسبت به هرگونه «تخطی» و «تعرض» از دستور‌ها و خواسته‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای هشدار داده است.

دیدار خصوصی و کم‌سابقه فرمانده سپاه با مراجع
دیگربان - محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران با برخی از مراجع تقلید در قم دیدار و گفتگو کرد.

آقای جعفری روز پنجشنبه (هفتم خرداد) راهی قم شده و با ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی دو مرجع تقلید نزدیک به علی خامنه‌ای دیدار و گفتگو کرده است.

دیدار با تعداد دیگری از مراجع تقلید از دیگر برنامه‌های فرمانده سپاه پاسداران اعلام شده است.

آن‌طور که رسانه‌های قم گزارش کرده‌اند این دیدار‌ها به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شده و خواهد شد.

دیدار خصوصی فرمانده سپاه پاسداران با مراجع تقلید در نوع خود بی‌سابقه بوده و نشانه‌ای از اهمیت این دیدار‌ها و موضوعات مطرح شده در آن دارد.

فرماندهان سپاه پاسداران و نمایندگان علی خامنه‌ای در رده‌های مختلف این نیرو از مدت‌ها پیش به دستور صریح رهبر جمهوری اسلامی از انتقاد و حمله علنی علیه دولت حسن روحانی منع شده‌اند.

به نظر می‌رسد فرمانده سپاه در این دیدار خصوصی گزارشی درباره روند مذاکرات هسته‌ای و عملکرد دولت حسن روحانی در حوزه‌های مختلف به مراجع تقلید ارائه کند.

بسیج مراجع تقلید علیه دولت و تلاش برای جلب حمایت آنها از عملکرد سپاه پاسداران در خصوص مسائل مختلف کشور از دیگر اهداف احتمالی این سفر می‌تواند باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016