جمعه 8 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

انتقاد ناطق نوری از وجود «طلبه‌های پروازی»

13931212151807236_PhotoL.jpg
علی‌اکبر ناطق نوری٬ رئیس دفتر بازرسی علی خامنه‌ای با انتقاد از وجود «طلبه‌های پروازی» به انتقاد از عملکرد روحانیت در جمهوری اسلامی پرداخته و گفته سطح عملی حوزه‌ها بسیار پائین آمده است.

آقای ناطق نوری گفته روحانیت در زمان محمدرضا پهلوی در حکومت نبود و مسئولیتی نداشت و به نوعی «طلبکار» بود٬ اما در حال حاضر اوضاع «تفاوت فاحشی» با پیش از انقلاب دارد.

وی افزوده روحانیت زمانی منتقد بروکرواسی دولت بود و وجود ۵۰۰ هزار کارمند در ایران ۳۶ میلیونی را نمی‌پذیرفت٬ اما امروز جمعیت دو برابر شده و حقوق‌بگیران چهار برابر شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفته «پیش از انقلاب طلبه و روحانی طلبکارانه برخورد می‌کرد٬ اما امروز مردم می‌گویند که حکومت دست خودتان است.»
وی اظهار کرده «امروز اگر همه مسئولین مملکت هم مکلا باشند باز به خاطر این‌که ولی فقیه در راس حکومت است، مردم از ما روحانیون توقع دارند.»

ناطق نوری درباره وضعیت حوزه‌ها در زمان پهلوی هم گفته در آن زمان «حضور و غیاب و مدرک مطرح نبود، بلکه درس برای علم بود و سطح معلومات بالا و درس جدی بود.»

رئیس دفنر بازرسی خامنه‌ای با انتقاد از وضعیت کنونی حوزه‌ها و طلبه‌ها افزوده «امروز مثل مدیران پروازی٬ طلبه‌های پروازی داریم که از راه دور درس می‌خوانند، این‌که درس خواندن نیست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016