دوشنبه 15 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
15 تیر» ظريف: هنوز برخی اختلافات باقی است
14 تیر» سه سناريوی دلواپسان برای سه شنبه
پرخواننده ترین ها

احتمال ادامه مذاکرات هسته ای تا پنجشنبه

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اعزامی به وين، محمد دريايی يکی از مقامات وزارت خارجه کشورمان که تيم مذاکره کننده هسته‌ای را همراهی می‌کند در صفحه توييتر خود نوشت: ما به مذاکرات حتی بعد از ۹ جولای (۱۸ تير) ادامه می‌دهيم.

هم چنين دوشنبه شب يک ديپلمات ايرانی به خبرنگاران گفت که مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب يا بامداد پنجشنبه ادامه می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال مقامات آمريکايی نسبت به انجام مذاکرات تا ۷ ژوئيه (۱۶ تير) تاکيد دارند.

ايران و ۱+۵ در ژوئيه ۲۰۱۴ تصميم به تمديد مذاکرات برای يک دوره هفت ماهه گرفتند که قرار بود اگر دو طرف ظرف چهارماه به نتيجه رسيدند پايان مذاکرات را اعلام کنند اما مذاکرات تا ۳۰ ژوئن تمديد شد. در عين حال به خاطر استمرار مذاکرات و ادامه مباحث اين احتمال که مجددا مذاکرات ادامه يابد ولو برای يک يا دوماه قابل پيش بينی بوده است اما تمديد دوباره مذاکرات مدت زمان اجرای توافق را طولانی تر خواهد کرد.

۱۸ تير يا ۹ جولای تاريخ نهايی فرصت دولت آمريکا برای ارائه گزارش مذاکرات به کنگره است از اين رو آمريکايی‌ها فشار می آورند که بايد تا اين تاريخ توافق شود. اين در حالی است که ضرب الاجل ۱۸ تير، مشکل داخلی آمريکاست و ايران نيازی نمی‌بيند به خاطر اين موضوع مذاکرات را با فشار و بدون در نظرگرفتن اصول مذاکراتی و خطوط قرمزش به پايان برساند و از آنها عقب‌نشينی کند و به توافق بر اساس خواست طرف مقابل بپردازد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، برخی منابع آگاه به روند مذاکرات اعلام کردند که برخلاف پيش بينی کنگره، محدوديت زمانی به ابزار اعمال فشار معکوس بر دولت آمريکا تبديل شده است چرا که اين مساله يکی از عوامل اختلاف ميان ۱+۵ است و اين کشورها بايد به هر نحو آمريکا را ملزم به پذيرش توافق تا تاريخ مقرر کنند، در غير اين صورت قطعا عامل دست نيافتن به توافق آمريکا خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016