سه شنبه 16 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مظنون به حمله تروریستی در اردن: از طرف ایران ماموریت داشتم

دویچه وله - فردی که مظنون به تلاش برای حمله تروریستی در اردن بوده دستگیر شده است. وی که شهروندی عراقی است به پلیس گفته از طرف سپاه قدس ایران ماموریت داشته است. پلیس اردن در آخرین لحظات این حمله را کشف و خنثی کرده است.

مقامات اردن اعلام کرده‌اند که یک حمله تروریستی را در این کشور کشف و خنثی کرده‌‌اند. به گفته مقامات اردن یک مرد عراقی که قصد انجام این حمله تروریستی را داشته به پلیس گفته که از طرف سپاه پاسداران ایران مامور به انجام این حمله بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) با اعلام این خبر از قول یک منبع آگاه نوشت: «نیروهای امنیتی یک نقشه تروریستی را در آخرین لحظه خنثی کردند. این حمله بنا بود توسط یک عراقی و به دستور سپاه قدس ایران انجام شود».

فرد مظنون که نامش فاش نشده در نزدیکی محل عملیات پلیس در شمال شهر جرش همراه با ۴۵ کیلوگرم مواد منفجره دستگیر شد. زمان دستگیری او اما فاش نشده است. جرش دومین شهر توریستی اردن است.

به گفته مقامات قضایی، فرد دستگیرشده پس از بازداشت، به "حمل مواد منفجره و قصد انجام حمله تروریستی" متهم شده است.

سپاه قدس ایران، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که عملیات نظامی در خارج از خاک ایران را هدایت می‌کند.

اردن همواره از سوی بشار اسد رئیس جمهور سوریه متهم به حمایت از شورشیان سوری شده است و ایران نیز تاکنون در جنگ داخلی سوریه از بشار اسد حمایت کرده است.

اردن میزبان گروه‌های نظامی آمریکاست که شورشیان سوریه را برای نبرد با گروه "دولت اسلامی" آموزش می‌دهند. گفته می‌شود که این گروه‌های نظامی برخی قبایل در داخل سوریه را نیز آموزش می‌دهند.

این نگرانی وجود دارد که پادشاهی آرام اردن درگیر جنگ داخلی همسایگان خود نظیر عراق و سوریه شود.

آخرین حمله بزرگ تروریستی در اردن سال ۲۰۰۵ روی داد که در جریان آن بمب‌گذاران انتحاری سه هتل را در امان، پایتخت این کشور منفجر کرده و ده‌ها تن را کشته و زخمی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016