سه شنبه 6 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

يادداشت اختصاصی وزير خارجه فرانسه در روزنامه ايران

تهران- ايرنا- لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه که قرار است اين هفته در صدر هياتی سياسی- اقتصادی به ايران سفر کند در يادداشتی اختصاصی در روزنامه ايران ضمن تاکيد بر فرهنگ و تاريخ کهن ايران بر همکاری های مشترک دو کشور تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا کمتر اتفاق افتاده است يادداشت اختصاصی يک مقام عالی رتبه سياسی اروپايی در حد وزير امورخارجه، پيش از سفر به ايران، در روزنامه های کشورمان به چاپ برسد.

اين يادداشت که با تيتر «اقدام مشترک برای يک جهان امن تر» منتشر شده به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«پس از چند سال مذاکره دشوار اما سازنده بزودی به دعوت همتايم محمد جواد ظريف به تهران می روم و از اين سفر خوشحال هستم.

فرانسويان هميشه مجذوب ايران و بويژه ميراث اين فرهنگ کهن و سهم اين کشور در تاريخ علم و انديشه بوده اند. دانشجويان ايرانی نيز برای ما شگفتی آفرين اند؛ آنها چهره ايران در دانشگاه های فرانسه اند و خوش می درخشند. امروز شرايط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهيا شده است.

توافق هسته ای مهم ۱۴ ژوئيه يک چرخش است. برای آنکه اين چرخش موفق باشد ضروری است هر يک از طرف ها تعهداتی را که پذيرفته طبق تقويم مورد توافق اجرا کند. فقط به اين شرط است که تلاش هايی که همه طرفين به کار بسته اند اعتماد را ممکن خواهند کرد.

مدت هاست که اربابان صنايع در دو کشور با هم کار می کنند. فناوری ها و فرآورده های فرانسوی اعتبار دارند و می دانيم که به خواست های مصرف کنندگان و کارآفرينان ايرانی پاسخ می گويند. از اين پس دورنماهای جديدی برای هر دو کشور باز شده است و می توانيم در همکاری اقتصادی باز هم جلوتر برويم.

بنابراين راه برای از سرگيری و ادامه گفت و گوی دوجانبه باز است. فرانسه که قدرت امنيت و صلح است هميشه و حتی در آن هنگام نيز که رويکردها متفاوت بوده، با ايران روابطی مبتنی بر احترام و صراحت داشته است. با چنين ذهنيتی است که من به ايران می روم و با همين ذهنيت همه موضوع ها را با مقامات ايرانی مطرح خواهم کرد. ما بويژه از مسائل مربوط به صلح و امنيت در خاورميانه که منطقه ای درگير تنش های بسيار است صحبت خواهيم کرد. ايران به عنوان کشوری با نفوذ می تواند نقش مثبتی در مواجهه با اين بحران ها و فجايع ايفا کند. توافقی که به آن رسيده ايم مسئوليت های خاصی را برای ايران و برای ما ايجاد کرده است.

ما می خواهيم برای يک جهان امن تر اقدام کنيم و بايسته است ايران همه سهم خود را در اين جهان داشته باشد. اين پيامی است که به تهران می برم.

*وزير امور خارجه و توسعه بين المللی جمهوری فرانسه»

براساس گزارش ها قرار است هيات فرانسوی فردا(هفتم مرداد) به ايران سفر کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016