جمعه 9 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

اژه‌ای: پزشک ممسنی دستگیر نشد، با دستبند به کلانتری برده شد

0,,17394952_303,00.jpg
دویچه وله - سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت یک پزشک جراح زن در شهرستان ممسنی گفته که او بازداشت نشده بلکه تنها برای ادای پاره‌ای توضیحات به کلانتری برده شده است. به گفته محسنی اژه‌ای، جراح مزبور "با وجه التزامی" مرخص شده است.

تنها جراح زن شهرستان ممسنی که به گفته خودش با ضرب و شتم توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شده بود، به گفته سخنگوی قوه قضائیه با "سپردن وجه التزام" آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجوان ایران، ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار داشته که درباره نحوه بردن این پزشک زن به کلانتری اغراق شده است.

او که از استفاده واژه "بازداشت" خودداری کرده، در این باره گفته است: «در خیلی از رسانه‌ها دیدم مطرح شده است که این خانم بازداشت شده؛ این خبر صحت ندارد و از منظر حقوقی بازداشت زمانی است که کسی متهم بشود، تفهیم اتهامی صورت گیرد و قرار بازداشت برای او صادر بشود در حالیکه در این جریان ایشان بازداشت نشده، بلکه توسط مأمورین زن به کلانتری برده می‌شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسنی اژه‌ای در ادامه تایید می‌کند که نحوه بردن این جراح زن به کلانتری صحیح نبوده و می‌توانسته به صورت دیگری انجام شود ولی تایید کرده که این خانم از رفتن همراه ماموران خودداری کرده و به همین دلیل ماموران مجبور شده‌اند به او دستبند بزنند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفته مشخص نیست چه سخنانی بین این خانم و ماموران رد و بدل شده اما اگر اظهارات او تایید شود، موجب پیگیری است.

محسنی اژه‌ای ادامه داده: «به هر حال مأمورین کلانتری هم وظایفی دارند و اگر کسی استنکافی بکند و مأمور کلانتری دستور قضایی داشته باشد، حسب وظیفه اقدام می‌کند؛ گرچه شاید می‌شده به طریق دیگری عمل بکنند و حتی دستبند هم نزنند. با این اوصاف ایشان به کلانتری منتقل می‌شوند و موضوع توسط رئیس کل دادگستری استان پیگیری می‌شود و سپس آن خانم پزشک به دادسرا می‌آیند و پس از ادای توضیحاتی با یک وجه التزامی مرخص می‌شود.»

سخنگوی قوه قضائیه همچنین تصریح کرده که در نقل این خبر اشتباهاتی صورت گرفته و اصلا به آن صورتی که در رسانه‌ها منتشر شده نبوده است. وی تاکید کرده که همانطور که باید به جامعه پزشکی احترام گذاشت باید شرایط کاری ماموران انتظامی و قضایی را نیز درک کرد. محسنی اژه‌ای درعین حال تاکید کرده که هیچ توهین و بی‌احترامی نسبت به این پزشک صورت نگرفته است.

ماجرا از چه قرار بود؟

ماجرا روز یکشنبه (۴ مرداد / ۲۶ ژوئيه) در بیمارستان ولی‌عصر نورآباد ممسنی اتفاق افتاد. در این روز زنی را که در یک درگیری خانوادگی از ناحیه قفسه سینه چاقو خورده بود، به بیمارستان منتقل کردند. دکتر فروغ رزمجویی، تنها جراح این بیمارستان، پس از مداوای مضروب، در حالی که سرگرم پروتکل کردن پرونده پزشکی او بوده، از سوی بازپرس پرونده نزاع، به بالین بیمار فراخوانده می‌شود.

ظاهرا گفت‌وگویی میان این پزشک و بازپرس صورت می‌گیرد و بازپرس پس از این گفت‌وگو، به گفته محسنی اژه‌ای، به دادسرا برگشته و در آنجا از سوی دادستان به ماموران حاضر در صحنه اعلام می‌شود که این خانم را برای پاره‌ای توضیحات به کلانتری ببرند.

اما وب‌سایت خبر آنلاین در این باره نوشته: «عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح، باعث شد فرمان بازداشت تنها جراح شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان و با زدن دستبند به دست‌هایش اجرا شود.»

یک سایت محلی ممسنی نیز از ضرب و شتم این پزشک پس از بازداشت و در محل بازداشتگاه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، پس از این واقعه، کارکنان بیمارستان ممسنی دست از کار کشیدند و شورای تامین شهرستان ممسنی نیز تشکیل جلسه داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016