جمعه 9 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قطع حمایت مالی ایران از حماس به توافق اتمی با غرب مربوط است

یک مقام بلندپایه حماس در نوار غزه از قطع کمک های نظامی و مالی ایران به این تشکیلات مسلح فلسطینی خبر داده است. علاوه بر حماس بنا به گزارش ها، سازمان جهاد اسلامی در غزه نیز از کمک ها ی مالی و نظامی ایران محروم شده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدای آمریکا از قیس العمری، پژوهشگر در مؤسسه خاورميانه واشنگتن و مشاور پيشين محمود عباس در مذاكرات صلح درباره اهمیت این تحول و نقش توافق هسته ای ایران با غرب، در این تغییر سیاست ایران سوال کرده است.

96B30976.jpg
قیس العمری ضمن تایید این که این تصمیم ایران قطعا به توافق هسته ای تهران و غرب مربوط می شود گفت: «عربستان سعودی تلا ش دارد ائتلافی از گروهها و کشورهای سنی برای مقابله با نفوذ و تسلط و نفوذ ایران در منطقه تشکیل بدهد. حماس بخشی از این ائتلاف است. باید بگویم سعودی ها حماس را بازیگر عمده ای نمی بینند اما از اینکه جزو ائتلاف باشد خوشحالند. این برای حماس یک چرخش بزرگ استراتژیک است.»

قیس العمری در پاسخ به این پرسش که اگر حماس از ایران دور شود چه تاثیری بر ثبات منطقه خواهد داشت می گوید: «در حماس دو شاخه متعارض با هم وجود دارد یکی شاخه نظامی است که می خواهد با ایران باشد زیرا عربستان سعودی نمی تواند خواسته هایش را تأمین کند مثل سلاح، تکنولوژی تروریستی و آموزش. اگر حماس به جانب سعودی متمایل شود رفتارش مسئولانه تر خواهد شد واگر با ایران بماند ما شاهد تروریسم بیشتر و تلاش های بیشتر و بی ثبات کننده خواهیم بود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016