شنبه 10 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 مرداد» ششمين جلسه دادگاه سعيد مرتضوی برگزار شد
8 تیر» آخرين وضعيت پرونده سعيد مرتضوی
پرخواننده ترین ها

روح‌الامينی پس از دادگاه سعید مرتضوی: به مرتضوی شغل مشاور فيلمنامه های تخيلی و پليسی را پیشنهاد می کنم


غلامحسين روح الامينی گفت: ‌امروز آخرين جلسه دادگاه بود و آخرين دفاعيات اخذ شد. وکلای ما نيز دفاعيات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پدر مرحوم روح الامينی پس از پايان ششمين جلسه رسيدگی به اتهامات سعيد مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهريزک که با شکايت ما در ۸ شهريور ۸۸ تقديم قوه قضاييه شد مراحل مختلفی را طی کرده است که بهترين و سريع‌ترين آن مربوط به سازمان قضايی نيروهای مسلح بوده و در واقع افرادی که متهم بوده‌اند به دادگاه نظامی آورده شدند و خيلی خوب به آن رسيدگی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد:‌ تابستان سال ۸۹ احکام آن‌ها صادر و دو نفر به قصاص محکوم شدند که ما آن‌ها را به دليل اينکه جزء عوامل جزء بودند بخشيديم تا به کسانی که از نظر ما مقصران اصلی اين حادثه هستند، برسيم.

پدر مرحوم محسن روح الامينی خاطرنشان کرد: آن قسمت از پرونده سعيد مرتضوی در دادگاه مراحل مختلفی را طی کرده، از جمله در دادگاه انتظامی قضات برای تعليق‌شان از شغل قضا بوده است و بعدها پرونده ما که چند نفر بودند بخشی با هم و بخشی به صورت جداگانه رسيدگی شد.

وی ادامه داد: پرونده قتلی که در دوره قبل در دادگاه کيفری استان تهران و به رياست قاضی مديرخراسانی رسيدگی شد بحث پرونده قتل مرحوم کامرانی بود و ما اعتراض داشتيم که چرا به صورت يکجا رسيدگی نمی‌کنند.

وی افزود: پرونده مرحوم محسن روح الامينی برخلاف ادعای برخی که مطرح می‌کنند اين شکايت جديد است، به دادگاه آمده و بايد بگويم که اين اولين باری است که در دادگاه تحت عنوان ولی دم مرحوم محسن روح الامينی در رابطه با قتل وی حضور پيدا می‌کنم و به پرونده رسيدگی می‌شود.

پدر مرحوم روح الامينی افزود:‌ مراحل ديگر رسيدگی در بخش بازداشت غيرقانونی و گزارش خلاف واقع، پرونده مشترک بوده است، اما در بحث قتل اولين بار است که در دادگاه حضور پيدا کردم.

وی ادامه داد:‌ امروز آخرين جلسه دادگاه بود و آخرين دفاعيات اخذ شد و وکلای ما نيز دفاعيات خود را مطرح کردند. من نيز آخرين ابعاد شکايتم را مطرح کردم و نصيحت‌هايی که بايد می‌کردم را ارائه دادم، البته اگر کسی به آن‌ها گوش کند.

شاکی مرتضوی خاطرنشان کرد: آخرين دفاعيات از متهم اخذ شده و دادگاه بايد به زودی وارد شور و صدور حکم شود.

روح الامينی در ادامه چنين مطرح کرد: کسانی که به شغل خود وارد نيستند به دنبال شغل های ديگری مانند مشاور فيلمنامه های تخيلی و پليسی باشند. به آقای دادستان سابق تهران اين مشاغل را پيشنهاد می کنم؛ زيرا در وارونه‌گويی خوب هستند. اميدواريم وی هيچ‌گاه به قوه قضاييه بازنگردد.

وی تصريح کرد: مردم می‌گويند که چاقو هيچ گاه دسته خود را نمی‌برد، اما اميدواريم قوه قضاييه اين بار اين ضرب المثل را باطل کند.

روح الامينی در پايان تاکيد کرد که بيان محتويات جلسه دادگاه غيرقانونی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016