چهارشنبه 14 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

«رفیق آیت‌الله» کتابی درباره نقش شوروی در انقلاب ایران و حمایت از خامنه‌ای

العربيه - امیرعباس فخرآور فعال دانشجویی و سیاسی ایرانی که در آمریکا به سر می برد، کتابی با عنوان «رفیق آیت الله» را منتشر کرده است.

در زیر عنوان این کتاب نوشته شده است: «نقش سازمان امنیت شوری در انقلاب اسلامی و به قدرت رسیدن سید علی خامنه ای در ایران».

فخرآور در گفت و گو با «العربیه.نت فارسی» می گوید که کتابش 10 فصل دارد و در آن تلاش کرده تا امکان تحقیق مستقل و موضوعی برای پژوهشگران در آن زمینه خاص نیز فراهم شود.

9f7e34a4-0ed1.jpg

فخرآور می گوید که برای نخستین بار در کتاب خود از نقش سازمان امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق در انقلاب ایران پرده برداشته است.
او تاکید می کند: «طرح گسترده سازمان امنیت شوروی برای استفاده از روحانیون شیعه برای مقابله با ایالات متحده...، برنامه ریزی برای انقلاب اسلامی و ایجاد آشوب و خرابکاری وسیع در ایران برای روشن کردن آتش انقلاب و سرنگونی حکومت شاه از جمله فاجعه آتش زدن سینما ها و کشتارهای ساختگی که مربوط به فعالیت این سازمان پیش از انقلاب بوده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فخر آور می افزاید که در چهار فصل نخست کتاب «رفیق آیت الله» این مسائل به صور مدون و با ارائه اسناد، افشا شده است.

به گفته امیر عباس فخرآور «در فصل های پنجم و ششم این کتاب به نقش سازمان امنیت شوروی و ماموران این سازمان همچون سید علی خامنه ای و سید محمد موسوی خویینی ها در تاسیس سپاه پاسداران، اشغال سفارت ایالات متحده در تهران، کشف و خنثی سازی کودتای نوژه و توطئه برای برکناری نخستین رییس جمهور ایران اشاره می شود.»

فخرآور مدعی می شود که کشته شدن بسیاری از مقام های طراز اول جمهوری اسلامی ایران از جمله انفجارهایی که در سال های نخست روی داد، توسط سازمان امنیت شوری با همکاری خامنه ای و یک تیم وفادار به وی طراحی شده است.

در فصل هفتم و هشتم کتاب «رفیق آیت الله» که به این موضوع پرداخته، مده است که «دکتر چمران، آیت الله بهشتی، رییس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر» توسط همین تیم به قتل رسیده اند.

در فصل پایانی کتاب هم به آن چه «کمک های سازمان امنیت شوروی پس از به قدرت رساندن خامنه ای» نامیده شده، پرداخته شده است.
فخر آور به این گفته که آمریکا و انگلیس در پشتیبانی از انقلاب ایران دست داشتند نیز اشاره کرده و می گوید که این شایعه توسط سازمان های امنیتی روسیه ساخته و پرداخته شده است.

او می گوید این کتاب که «ثمره چهار سال تحقیق» است، شوکی خبری به وجود آورده که تاریخ مطالعات ایران را به پیش و پس از انتشار خود تبدیل می کند و معادلات را تغییر خواهد داد.

به گفته فخرآور در نگارش کتاب از «منابع درون حکومتی بر پایه مصاحبه ها و کتاب های خاطرات مقامات جمهوری اسلامی، تاریخ نگاری های رسمی، به بررسی تطبیقی آنها با اسناد معتبر و خاطرات منتشر شده توسط افسران سازمان امنیت شوروی که مرتبط با همان دوره تاریخی خاص بوده اند، اسناد رسمی منتشر شده توسط جمهوری اسلامی و دولت روسیه، اسناد محرمانه و طبقه بندی شده سازمان امنیت شوروی سابق، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا که پس از سه دهه امکان انتشار یافته اند و از همه مهمتر اسناد محرمانه ای است که از دانشگاه پاتریس لومومبا یا همان دانشگاه دوستی ملل در مسکو به دست آمد و و برای نخستین بار در کتاب رفیق آیت الله منتشر می شود» استفاده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016