شنبه 7 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امان از این حصر لعنتی!‎ مهران محمدی فشارکی


جناب آقای خامنه ای :
شش سال از حصرآقایان مهندس میر حسین موسوی و حجت الاسلام کروبی و خانم دکتر رهنورد می گذرد ! شش سالی که برای ما که از حصر دور هستیم سخت می گذرد وای بر حال و احوال محصورین !
شش سالی که خیلی اتفاقات خوشی می توانست رقم بخورد اما این کش و واکش ها اتفاقات خوش را نا خوش کرده ! شش سال از دعوای ۸۸ گذشت و کسی نفهمید چرا این دعوا فقط یک سر داشت و سر دیگر آن چه شد ؟! شش سال از حصر نخست وزیر و رئیس مجلس ورئیس دانشگاه الزهرای نظام گذشت اما کسی نمی داند که اینها در کدام دادگاه و محکمه وبا کدام وکیل ودفاعیه ای و با کدام جرم و جنایتی زندانی شدند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شش سال از فتنه گفتن ها گذشت اما کسی نمی داند فتنه چه بود ! فتنه گر که بود تا چه رسد به سران فتنه و ساکتین فتنه !
جناب آقای خامنه ای رهبر ایران !
غرب و شرق با آن پیشرفت چشمگیر برای ارتقای کشورشان لحظه ای درنگ نمی کنند که ما شش سال است ایران را درجا روی کلمه فتنه نگهداشته ایم ! و یک جماعت کثیر طرفدار محصورین را منتظر و چشم به راه و دست به دعا !
جناب آقای خامنه ای !
چه بخواهید و چه نخواهید نه حضرتعالی و نه صدا و سیمای میلی شما و نه رسانه های منسوب و منصوبتان نخواهند توانست این فتنه و فتنه گری را به خورد مردمان این سرزمین بدهند و گذر زمان خیلی از نادیده ها و نا شنیده ها را روشن کرده و می کند !
جناب آقای خامنه ای !
شش سال از حصر مظلومین گذشت ! چه اتفاقی افتاد ؟ چه چیزی گیر جمهوری اسلامی آمد ؟ آیا با این همه تبلیغات لحظه به لحظه به قول شما فتنه ! چه چیزی تغییر کرد ؟ مردم آگاه شدند ؟ موسوی و کروبی و رهنورد بد عالم شدند چه تغییری کرد ؟! غیر از این بود که با این حصرنا عادلانه ! اصولگرایی منزوی تر شد و اصلاح طلبان بر سر کار آمدند ؟ و به جای جلیلی؛ روحانی از صندوق بیرون آمد ؟ !
جناب آقای خامنه ای !
شش سال از حصر محصورین گذشت ! و جریان همانطور رقم خورد که میر حسین گفت ؛ امروز دیگر از دولت پاکدست وشخص احمدی نژاد جز خاطره ای تلخ چه چیزی باقی مانده است ؟! آیا چیزی جز رسوایی ! سراغ دارید ؟ این همان دولتی بود که شما نظراتش را به نظرتان نزدیک می دانستید ! دولتی که مجبور شدید برایش بنویسید مشایی را از سمتش عزل کند و وزیر اطلاعاتش را منصوب کند وموضوع پرونده فساد و ماجرای فاضل لاریجانی را کش ندهد و قهر یازده روزه اش را ماستمالی کردید و..... !
جناب آقای خامنه ای !
شش سال است محصورین در بندند ! و شش سال است خیلی ها از شما خواسته اند تا این محصوران را آزاد کنید اشخاصی از مراجع تقلید و علما گرفته تا نخبگان و بزرگان علمی و سیاسی کشور اما بناست همچنان در روی یک پاشنه بچرخد ! و بنظرم این دیگر تنبیه نیست نوعی انتقام است ! خوب است نامه ۵۳ نهج البلاغه مولا علی به مالک اشتر را در مورد عفو و رحمت با مردم را به شما متذکر شوم که فرمود: واشعر قلبک الرحمه للرعیه و المحبه لهم .....!
جناب آقای خامنه ای رهبر ایران !
گرچه ذکر مصدایق اسلامی در حضور شما مانند بردن زیره به کرمان است اما شاید یاد آوری این نکات برای تذکر بد نباشد که ان الذکری تنفع المومنین !
در سیره بزرگان و معصومین (ع) و از جمله امیر المومنین (ع) است که حضرت همیشه سعی در اصلاح افراد داشتند تا انتقام ! تا جایی که حضرت علی مروان بن حکم از سران منافقان در جنگ جمل را که دهها هزار مسلمان قربانی آن شدند را مورد عفو قرار داد .
بحار الانوار ج۴۱ ص ۵۰
و یا عایشه که بر علیه امام دست به لشکر کشی زدو هزاران نفر را در این جنگ به کشتن داد را مورد عفو قرار داد !
بحار الانوار ج۴۱ ص۵۰
و یا عبدالله بن زبیر از کینه توزان نسبت به حضرت علی (ع) که پدرش را برای جنگ با حضرت ترغیب می کرد و خود در جنگ حضور داشت را عفو کرد .
بحار الانوار جلد ۴۱ص۵۰
و موارد متعدد دیگر از عفوو گذشت حضرت از مخالفین و دشمنان خود !
جناب آقای خامنه ای !
همانطوری که در نوشتار دیگری عرض کردم حضرتعالی خوب به خاطر دارید که در ماجرای حصر حضرت آیت الله منتظری(ره) با آن کهولت سن و انواع بیماریها که بیش از پنج سال طول کشید کسی نتوانست یک کلمه عذر خواهی و یا توبه از بیانات تاریخی ۱۳ رجب سال ۱۳۷۶ ایشان بشنود ! حال این انتظار از آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد با گذشت شش سال امری غریب و بعید بنظر می رسد و بهتر آن است که تا دیر نشده و خدای ناکرده یکی از اینها در حصر به پایان عمر خود نرسیده نظام با عفو و گذشت رفتار نموده و محصورین را آزاد و ثابت کند در این موضوع هیچگونه شائبه کینه ورزی و دشمنی شخصی وجود نداشته و ندارد !

حسبنا الله ونعم الوکیل
مهران محمدی فشارکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016