پنجشنبه 12 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اظهارات جنجالی وزیر صنعت درباره خودرو و تذکر روحانی


محمدرضا نعمت زاده

تذکر رییس جمهور به نعمت زاده برای اصلاح سخنانش

پس از سخنان نعمت زاده که تحریم کنندگان خرید خودرو داخلی را ضد انقلاب خوانده بود ،روز نو نوشت که این اقدام آقای وزیر موجب ناراحتی رییس جمهور شده است.

نعمت زاده هفته گذشته به حمایت از خودروسازان پرداخت و افرادی که پشت کمپین «خودرو نخرید» ایستاده‎اند و حامیان آن را ضدانقلاب و خائن خواند.

اما پس واکنش های منفی در سطح جامعه به این سخنان نعمت زاده گفته می شود که رییس جمهور نیز در این خصوص به وزیر صنعت تذکر جدی داده است که سخنان خود را اصلاح کند و اینگونه درباره مردم سخن نگوید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از این تذکر رییس جمهور بود که وزیر صنعت سخنان جنجالی خود را اصلاح کرد و گفت که من از مردم عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است.

***

توضیحات وزارت صنعت درباره اظهارات جنجالی نعمت‌زاده

نعمت‌زاده در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در مورد شرایط خودروسازان و انتظارات به وجودآمده پاسخ داد: «ببینید مردم محقند، مردم ولی‌نعمت ما هستند و هم درست فكر می‌كنند و درست عمل می‌كنند و چنین انتظاری طبیعی است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در واكنش به موج انتقادات گسترده از اظهارات خودرویی اخیر وزیر صنعت توضیحاتی ارایه كرد.

به گزارش اعتماد، مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه مورخ ٩/٦/٩٤ وزیر صنعت، معدن و تجارت برای روشنگری و تنویر افكار عمومی «بخشی از سخنان ایشان را مرتبط با موضوع خودرو» كه عینا از نوار ضبط‌شده استخراج و متاسفانه توسط برخی رسانه‌ها انعكاس پیدا نكرده است را منتشر كرد.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در مورد شرایط خودروسازان و انتظارات به وجودآمده پاسخ داد: «ببینید مردم محقند، مردم ولی‌نعمت ما هستند و هم درست فكر می‌كنند و درست عمل می‌كنند و چنین انتظاری طبیعی است.

قطعا هر بنگاه اقتصادی باید فكر مشتری و بازارش باشد ولی قیمتگذاری به عهده شورای رقابت است، اما با اینكه مدارك مستندی كارخانه‌ها ارایه داده‌اند و حسابرس قانونی دارند، منتها چون همزمان با انتظارات مردم از توافقات هسته‌ای بود و من هم دنبال گران كردن نبودم آنها (شورای رقابت) دست نگه داشتند و خود این یعنی كاهش قیمت، اما كمپین (حركت سازمان‌یافته) نخریدن كالای داخلی گناه است، هر كسی كمپین كند كه از داخل هرگونه كالای تولید ملی را نخرد، درست مغایر مسائل ملی است.حالا نام نخریدن كالای داخلی و دسترنج كارگران زحمتكش ایرانی را كمپین گذاشتند.

رهبر معظم انقلاب و همه می‌گویند از تولید داخلی مصرف كنید، بعد در رسانه‌ها و دنیای مجازی بیاییم كمپین ضد خرید داخلی راه بیندازیم، مثل اینكه بیاییم كمپین علیه تولید ملی، اقتصاد ملی، اشتغال جوانان راه بیندازیم، اینكه معنا ندارد.

این خیانت است كه ما علیه تولید داخلی كمپین راه بیندازیم. هنر ما این است كه با افزایش تولید، به كشور خدمت كنیم. اگر كسی چنین كمپینی را دنبال كند به نیروی انسانی، اشتغال و درآمد ملی خیانت می‌كند.

ما فكر می‌كنیم خودروها طبق استاندارد تولید می‌شود و هرروز كیفیت بهتر و بیشتر می‌شود اما خیلی جای كار دارد. دوستان به‌شدت روی مسائل كیفی و نوآوری‌ها كار می‌كنند و آنچه ما شاهد هستیم و خودم هر دو هفته یك‌بار جلسه دارم این است كه یك مقدار كم‌لطفی است كه نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود، من آنچه می‌توانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراكز تحقیقاتی فعالیت می‌كنند و قطعا ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می‌كنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شماره‌گذاری نمی‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016