سه شنبه 7 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر ورزش و جوانان کارت زرد گرفت

رادیو فردا ـ نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفتم مهر از توضیحات محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مورد «فساد و بداخلاقی در فوتبال، دخالت دولت در فدراسیون‌ها و غفلت از مسائل اساسی جوانان» قانع نشدند و به او «کارت زرد» دادند.

افزایش سن ازدواج و تعداد طلاق‌ها از جمله بخش‌های سوال احمد شوهانی نماینده ایلام از وزیر ورزش بود که محمود گودرزی در پاسخ به اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای تشویق افزایش ازدواج و مواردی چون تولید آثار هنری، تولید کتاب الکترونیکی ازدواج و طلاق برای مسئولان و تدوین پیش نویس پروتکل مشاوره ازدواج اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«دخالت دولت در فدراسیون‌ها»، «فساد و بی‌اخلاقی در فوتبال»، «دلیل عدم برخورد با شبکه‌های دلالی ومطبوعات زرد ورزشی» از جمله دیگر بخش‌های سوال نماینده ایلام از وزیر ورزش و جوانان بود.

آقای گودرزی در پاسخ به سوال نماینده ایلام گفت: «در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی به وزیر اجازه عزل و نصب داده می‌شود و این حق قانونی وی است و ما طبق قانون اجازه دخالت داریم به جز فدراسیون فوتبال».

وی اضافه کرد: «طبق قانون فدراسیون فوتبال و یکی، دو فدراسیون دیگر زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی هستند و ما اختیار دخالت نداریم. اگر فسادی در آنجا رخ دهد، به لحاظ قانونی بنده حق و حقوقی ندارم».

در‌‌نهایت اما نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ورزش و جوانان قانع نشدند و از مجموع ۱۹۴ رای، با ۹۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع به محمود گودرزی کارت زرد دادند.

پس از کارت زرد نمایندگان مجلس، احمد شوهانی نماینده سوال کننده خبر داد که طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

با کارت زرد روز سه‌شنبه مجلس به وزیر ورزش و جوانان، تعداد کارت‌های زرد نمایندگان مجلس به وزیران دولت حسن روحانی به ۱۵ کارت رسید. پیش از این وزیران ارشاد، کشور، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار و رفاه اجتماعی و علوم کارت زرد گرفته‌اند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس به وزیران ارشاد، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و صنعت و معدن دو بار کارت زرد داده‌اند.

در همین حال علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران تاکنون سه کارت زرد از مجلس گرفته و پیش از این هیات رییسه مجلس اعلام کرده بود که آقای طیب‌نیا بر اساس آیین‌نامه مجلس استیضاح خواهد شد.

آیین‌نامه مجلس ایران بیان می‌کند که اگر تعداد کارت‌های زرد هر وزیری به عدد سه برسد، راه برای استیضاح او باز می‌شود. با این حال استیضاح آقای طیب‌نیا هنوز در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

حسن روحانی و اعضای دولت او بار‌ها از به گفته آنان تعداد زیاد سوال‌های نمایندگان مجلس از وزیران انتقاد کرده‌اند.

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس، نمایندگان در سال سوم مجلس نهم ۹۷۰ سوال را از وزیران دولت حسن روحانی مطرح کرده و چهار هزار و ۸۵۰ تذکر به رییس جمهوری و وزیران داده‌اند که رییس جمهوری ایران مخاطب بیشترین تذکر‌ها بوده است.

در همین حال طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی روز پنجم مهرماه مجلس اعلام وصول شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016