جمعه 17 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه: «فتنه هسته ای» توسط همکاران آمریکا در داخل طراحی شد

Ali-Khamenei-sahamnews-e1436790475260-600x323.jpg
ساعاتی پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی در مورد «ممنوعیت مذاکره با آمریکا»، فرمانده سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه اصطلاح «فتنه» را به انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ و مذاکرات اتمی نیز تعمیم داد و آن‌ها را «طرح آمریکا» دانست.

به گزارش رادیو فردا، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، از پرونده هسته‌ای ایران، انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶، اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و جنگ ایران و عراق به عنوان «چهار فتنه بزرگ» نام برد که به دست «آمریکایی‎ها» طراحی شده بود.

به گزارش وب‌سایت «سپاه‌نیوز»، پایگاه خبری سپاه پاسداران، آقای جعفری روز چهارشنبه، ۱۵ مهر، گفت که جمهوری اسلامی پس از تصویب توافق اتمی وین «وارد فضای جدیدی می‌شود که دشمنان به دنبال ایجاد فضایی برای به بیراهه کشاندن انقلاب هستند». آقای جعفری تاکید کرد که «تلاش آمریکایی‌ها برای نفوذ در ایران» در سال‌های پس از انقلاب اسلامی «بی‌نتیجه مانده، اما امروز نفوذ دشمن یکی از مهم‌ترین تهدیدات است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنین از «جنگ تحمیلی هشت ساله»، «دوم خرداد»، «فتنه هشت ماهه سال ۸۸» و «فتنه بزرگ هسته‌ای» به عنوان «چهار فتنه بزرگ» نام برد که، به گفته او، «آمریکایی‎‌ها و همکاران‌شان در داخل و خارج» علیه نظام جمهوری اسلامی «طراحی» کرده بودند.

آقای جعفری روز چهارشنبه، ۲۱ مرداد، نیز گفته بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری در دوم خرداد سال ۷۶ «تهدیدهای جدی علیه انقلاب اسلامی پدید آمد» که می‌توانست «جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد و آن را به انحراف ببرد».

در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد سال ۷۶ با وجود حمایت بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران، روحانیون سر‌شناس و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی از علی‌اکبر ناطق نوری، محمد خاتمی پیروز شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و نزدیکان او از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

آقای خامنه‌ای پس از توافق اتمی وین بار‌ها درباره «تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران» هشدار داده و روز چهارشنبه نیز برای چندمین بار مذاکره با آمریکا را به معنای «باز کردن مسیر برای نفوذ» به درون ایران دانست و اشاره کرد که در جریان مذاکرات اتمی آمریکایی‌ها «در جاهایی فرصت پیدا کردند» به کشور نفوذ کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مخالفت‌های «مستقیم و غیرمستقیم زیادی» با به گفته او «راه راستین انقلاب اسلامی» که توسط رهبر جمهوری اسلامی ترسیم شده وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016