سه شنبه 21 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 مرداد» بررسی مطبوعات ایران «چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴»
7 بهمن» هفته‌نامه "ستاره صبح" توقیف شد
پرخواننده ترین ها

روزنامه رویش ملت تیتر پیشین خود درباره حسین همدانی را جبران کرد + تصویر

تقاطع: روزنامه‌ی “رویش ملت” که به خاطر استفاده از فعل “کشته شد” برای حسین همدانی با خطر توقیف مواجه شده بود، با چرخشی معنادار، تمام مطالب صفحه‌ی نخست شماره‌ی روز یکشنبه (۱۹ مهر-۱۱ اکتبر) خود به تجلیل از این فرمانده کشته‌شده‌ی سپاه پاسداران در سوریه اختصاص داد.

Rooyesh-Mellat-Cover-Page-Sunday-615x466.jpg

پیش‌تر در واکنش به تیتر اصلی شماره‌‌ی روز شنبه (۱۸ مهر) این روزنامه‌ی نزدیک به طیف اصلاح‌‌‌طلبان، حسین نوش‌آبادی، سخن‌گوی “وزارت ارشاد” دولت روحانی گفته بود «اگر نگوییم تعمدی در کار بوده حداقل می‌توان گفت یک نادانی در کار بوده است که باید مدیرمسوول، سردبیر، هیات تحریریه و شورای تیتر پاسخ‌گو باشند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرونده روزنامه "رویش ملت" به دادگاه فرستاده شد

رادیو زمانه ـ هیأت نظارت بر مطبوعات به روزنامه اصلاح‌طلب «رویش ملت» تذکر داد و پرونده آن را به دادگاه فرستاد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه ۲۰ مهرماه خود، تیتر و محتوای صفحه اول روزنامه «رویش ملت» در روز شنبه ۱۸ مهر درباره سردار حسین همدانی، از فرماندهان سپاه پاسداران که در سوریه کشته شد را مصداق بند هشت ماده شش قانون مطبوعات تشخیص داد و مقرر کرد به روزنامه تذکر داده شود و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.

در بند هشت ماده شش قانون مطبوعات در توضیح یکی از مواردی که مطبوعات ایران از بیان آن‌ها آزاد نیستند چنین آمده است: «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد كشور و توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی كه حرمت شرعی دارند، اگر چه از طريق انتشار عكس يا كاريكاتور باشد.»

حسین همدانی عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر در حومه شهر حلب سوریه کشته شد. سپاه پاسداران می‌گوید او به‌دست نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) کشته شده است.

همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران منطقه غرب در استان‌های کردستان و همدان و از فرماندهان جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. به‌گفته فعالان حقوق بشر او در رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران فرمانده لشکر محمد رسول‌الله تهران بود و در سرکوب معترضان انتخاباتی به‌ویژه در حوادث عاشورای ۱۳۸۸ و بعد از آن نقش اساسی داشت.

پس از کشته شدن حسین همدانی روزنامه «رویش ملت» در پوشش خبری این موضوع به جای به کار بردن لفظ «شهید» تیتر زد: «حسین همدانی در سوریه کشته شد». وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرد که هیأت نظارت بر مطبوعات به این موضوع رسیدگی می‌ کند. مدیر حکمت‌الله موسوی مسئول «رویش ملت» از خود رفع مسئولیت کرد و در‌‌ همان حال گروهی از نمایندگان مجلس خواستار توقیف این روزنامه شدند.

«رویش ملت» یک روزنامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ست که سال گذشته آغاز به کار کرد. سایت این روزنامه پس از این رویداد‌ها از کار افتاد. گفته می‌ شود که «رویش ملت» به حلقه هایی از حزب «اعتماد ملی» نزدیک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016