چهارشنبه 22 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فاطمه سالبهی در شیراز اعدام شد

حقوق بشر ایران، ۲۱ مهر ۱۳۹۴: فاطمه سالبهی که به اتهام قتل همسر خود در سن ۱۷ سالگی بازداشت شده بود ساعاتی پیش در محوطه زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

بنابه اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، فاطمه سالبهی روز گذشته به سلول‌ انفرادی منتقل شد و به خانواده وی اطلاع دادند جهت آخرین ملاقات به زندان عادل آباد شیراز مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه سالبهی، متهم بود در سال ۱۳۸۸ همسر ۳۰ ساله خود «حامد صادقی» را به قتل رسانده است.

وی در شعبهٔ ۵ دادگاه کیفری استان فارس به اعدام محکوم شده و حکم وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده بود. پس از اجرایی شدن قانون مجازات اسلامی جدید مقامات قضایی با تجدید دادرسی فاطمه سالبهی موافقت کرده و وی در ‌‌نهایت دوباره به اعدام محکوم شد.

حکم این زندانی که در زمان اجرا ۲۳ ساله بود ساعاتی پیش در محوطه زندان عادل آباد شیراز به مورد اجرا درآمد.

سازمان حقوق بشر ایران اعدام فاطمه سالبهی را شدیدن محکوم کرده و از مقامات ایران می‌خواهد اعدام کودکان را فورا متوقف کند.

محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: «اعدام فاطمه سالبهی نقض آشکار تعهدات بین المللی حکومت ایران است و مسیولین حکومت ایران بویژه رهبر حکومت علی خامنه‌ای باید در قبال این جنایت پاسخگو باشند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که این اقدام حکومت ایران را محکوم کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016