سه شنبه 21 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

به فاصله کمتر از یک هفته از کشته شدن حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در سوریه، اکنون خبر کشته شدن فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند دو تن دیگر از مسئولان سپاه می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ سردار فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند، دو تن از مسئولان سپاه پاسداران در جنگ سوریه کشته شدند.


فرشاد حسونی‌زاده

حسن شمشادی خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در صفحه اینستاگرام خود خبر کشته شدن فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند را منتشر کرده و گفته است آن‌ها روز گذشته، دوشنبه ۲۰ مهر در سوریه کشته شده‌اند.

منابع خبری ایران نیز این خبر را منتشر کرده اما هیچ‌کدام محل کشته شدن این افراد را اعلام نکرده‌اند و تنها نوشته‌اند که آن‌ها در درگیری با گروه‌های تکفیری کشته شده‌اند.

فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین بود. این گردان متشکل از تکاوران ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که در دهه ۱۳۸۰ تشکیل شد و بیشتر در کردستان و سیستان و بلوچستان برای مقابله با گروه‌های مسلح مخالف حکومت فعال است.

حمید مختاربند، معروف به «ابوزهرا» نیز مسئول پیشین تیپ یکم «حضرت حجت» سپاه پاسداران اهواز بود.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر نیز سردار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه در حومه شهر حلب سوریه کشته شد.

کشته شدن چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در یک هفته اخیر نشان از حضور فعال نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در نبردهای این روزهای سوریه دارد.

ایران و روسیه از متحدان اصلی حکومت بشار اسد به‌شمار می‌روند و هر دوی این کشورها در هفته‌های اخیر حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کرده‌اند. به‌تازگی و پس از انتقال تجهیزات نظامی روسیه به سوریه خبرهای جدیدی از حضور گسترده نیروهای نظامی ایران در خاک سوریه نیز منتشر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016