یکشنبه 10 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه

151101183345_turkey_erdogan_640x360_epa_nocredit.jpg
به گزارش رادیو فردا٬ با پایان شمارش آرای انتخابات پارلمانی در ترکیه، خبرگزاری‌های بین‌المللی از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه خبر داده‌اند و احمد داوداغلو، نخست‌وزیر این کشور، پیروزی حزب متبوعش را «پیروزی دمکراسی» خوانده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین از راه یافتن دوباره حزب دمکراتیک خلق‌ها، مورد حمایت کردها، به پارلمان خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با پایان شمارش آرا، نخست‌وزیر ترکیه در میان هواداران این حزب در شهر قونیه گفت که حزب عدالت و توسعه «برای چهار سال دیگر به مردم ترکیه خدمت خواهد کرد».

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رسانه‌های دولتی ترکیه، گزارش داده است که حزب حاکم عدالت و توسعه با ۴۹.۴ درصد آرا و کسب ۳۱۵ کرسی از ۵۵۰ کرسی پارلمان به پیروزی دست یافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حزب جمهوریخواه، حزب مخالف دولت، با ۲۵.۲ درصد آرا، و حزب دمکراتیک خلق‌ها، که مورد حمایت کردهاست، نیز با به دست آوردن ۱۰.۴ درصد آرا بار دیگر به پارلمان راه یافته‌اند. این حزب در انتخابات خردادماه گذشته موفق شده بود برای اولین بار با کسب حدود ۱۳ درصد آرا به پارلمان راه یابد.

نگرانی از احتمال راه نیافتن دوباره این حزب به پارلمان و امکان تقلب در شمارش آرا سبب شد تا ساعتی پیش از اعلام نتایج انتخابات، هواداران در منطقه کردنشین دیاربکر دست به اعتراض خیابانی بزنند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک‌آور آنها را متفرق کردند.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات پنج ماه پیش حدود ۴۰ درصد آرا را کسب کرد و نتوانست به تنهایی تشکیل دولت دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016