شنبه 14 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش مسئولیت حملۀ کالیفرنیا را برعهده گرفت

یک پایگاه خبری وابسته به داعش اعلام کرد: دو عناصر مسلح وابسته به این گروه تروریستی حمله چهارشنبه کالیفرنیا در آمریکا که ۱۴ کشته برجای گذاشت را اجرا کردند.

به گزارش جام جم به نقل از خبرگزاری ها، یک پایگاه خبری وابسته به داعش، روز جمعه اعلام کرد که ۲ تن از عناصر مسلح این گروه حمله مسلحانه به یک مرکز خیریه در «سان برناردینو» در کالیفرنیا- در منطقه شرقی لس‌آنجلس- را اجرا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این حمله که صبح چهارشنبه صورت گرفت، ۱۴ تن کشته و ۱۴ تن زخمی شدند.

در حالی‌که مطبوعات آمریکا، به نقل از سه مسئول آمریکایی گزارش داده بودند که اعتقاد بر این است «شاوین مالک» که همسر وی نیز در این حمله مسلحانه مشارکت داشت، با «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به نقل از یکی از این مسئولان خبر داد که مالک در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» که به یک اسم مستعار ایجاد کرده، با سرکرده داعش بعیت کرده است.

به گفته منابع پلیس، عاملان حادثه کالیفرنیا به مسلسل و کلت کمری مسلح بوده‌اند و با برنامه قبلی اقدام به انجام این عملیات همزمان با برگزاری یک برنامه جمعی نموده‌اند.

در همین حال منابع آمریکایی اعلام کردند «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در پی این حادثه مرگبار، رئیس دستگاه امنیت ملی آمریکا را احضار کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016