شنبه 14 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دولت عراق خواستار خروج ارتش ترکیه از خاک این کشور شد

• دولت عراق از نیروهای نظامی ترکیه خواست که هرچه زودتر خاک این کشور را ترک کنند. ترکیه در مقابل اعلام کرد که حضور ارتش این کشور در اقلیم کردستان عراق به منظور کمک به پیشمرگه‌های کرد و با آگاهی ائتلاف ضدداعش صورت گرفته است.

دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای درروز شنبه (۵ دسامبر/۱۴ آذر) از ترکیه خواست که سریعاً نیروهای نظامی خود را از خاک این کشور خارج کند. دولت حیدر عبادی اعلام کرد که انتقال سربازان ترکیه در مناطق شمالی این کشور با هماهنگی دولت مرکزی نبوده است. این بیانیه اقدام ارتش ترکیه را عملی "تجاوزکارانه" خوانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت عراق از ترکیه خواسته است که "حسن همجواری" را رعایت کند. حیدر عبادی حضور نیروهای ترکیه در نزدیکی موصول را "نقض حاکمیت عراق" خوانده است.

محافل رسمی آمریکا ضمن تایید خبر اعلام کردند که نقل و انتقال نیروهای نظامی ترکیه در عراق در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری ایالات متحده صورت گرفته است.

گفته می‌شود که "صدها نیروی نظامی ترکیه" برای آموزش پیش‌مرگه‌های اقلیم کردستان عراق به منطقه‌ای نزدیک به موصل اعزام شده‌اند. به گفته منابع ترک "کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش" پیشاپیش از گسیل نیروهای نظامی ترکیه به شمال عراق آگاهی داشته‌اند.

منابع رسمی ترکیه اعلام کردند که حضور نیروهای نظامی این کشور در اقلیم کردستان عراق اقدامی در چارچوب "کمک‌های عادی" به پیشمرگه‌های کرد است.
خودرهای زرهی ارتش ترکیه در مناطق مرزی این کشور

دولت ترکیه مناسبات دوستانه و نزدیکی با اقلیم کردستان عراق دارد، اما گروه‌های کرد در سوریه به علت نزدیکی با گروه "پ‌ک‌ک" مورد سوءظن ترکیه هستند.

هنوز شمار دقیق سربازان ترک در عراق اعلام نشده‌ است. برخی خبرگزاری‌های گزارش داده‌اند که یک گردان از ارتش ترکیه در منطقه "بشیک" در نزدیکی موصل مستقر شده است. خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری آنادولو شمار سربازان ترکیه را حدود ۱۵۰ نفر اعلام کرده است. بنا به گزارش‌های رسیده نیروهای نظامی ترکیه مستقر درنزدیکی موصل مجهز به خودروهای زرهی و دست‌کم ۲۵ تانک هستند.

از ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق در تصرف گروه تروریستی "دولت اسلامی" قرار دارد. تا کنون تمامی حملات هوایی نیروهای ائتلاف نتوانسته است "دولت اسلامی" را در عراق مجبور به عقب‌نشینی‌های اساسی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016