یکشنبه 6 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صدا و سیما دوباره از عدم پخش گفت‌وگوی فردوسی‌پور با ظریف دفاع کرد

151222121009_ferdosipoor_640x360_mehr_nocredit.jpg
به گزارش بی‌بی‌سی٬ روابط عمومی سازمان رادیووتلویزیون ایران در بیانیه‌ای به انتقادهای محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی، در خصوص عدم پخش گفت‌وگوی عادل فردوسی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پاسخ داد و از تصمیم خود در این باره دفاع کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "بنا به قوانین و ضوابط رسانه در دعوت از رجل سیاسی و مذهبی، هماهنگی و انجام امور اداری دعوت از سوی مدیران سازمان است و تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه نیز با هماهنگی با مدیران اقدام می‌کنند، اما دعوت از جناب آقای دکتر ظریف در برنامه نود خارج از این قاعده متعارف صورت گرفته است."

چند روز قبل از پخش برنامه ۹۰ در شب یلدا، عکسی از عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده این برنامه، به همراه جواد ظریف منتشر شد و همچنین خبری که از پخش مصاحبه با وزیر امور خارجه در این برنامه پربیننده حکایت داشت.

اما با شروع برنامه ۹۰، آقای فردوسی‌پور گفت: "ما برای ویژه برنامه امشب با وزیر امور خارجه گفتگوی ورزشی را انجام دادیم که مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند این مصاحبه پخش شود. انشالله بزودی این مصاحبه پخش می شود و من برای اینکه امشب مصاحبه روی آنتن نرفت از ایشان عذرخواهی می کنم."

عدم پخش مصاحبه وزیر خارجه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی واکنش های گسترده ای برانگیخت و رسانه‌ها با عناوینی مانند "رسانه ملی تحت تاثیر تفکرات جناحی"، "مدیران تلویزیون نگذاشتند مصاحبه پخش شود" و "دستور از بالا برای پخش‌نشدن مصاحبه ظریف و عذرخواهی فردوسی‌پور" به این قضیه واکنش نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد نوبخت نیز از جمله این منتقدان بود که گفت: " برخی‌، جایگاه صداوسیما را از یک رسانه ملی و فراگیر به یک رسانه حزبی تنزل داده‌اند."
او تصریح کرد که "صداوسیما از دکتر ظریف دعوت کرده بود و این گفت‌وگو قرار بود از رسانه ملی پخش شود."

در بیانیه روابط عمومی صدا و سیما آمده است: "متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر در این خصوص عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره برداری های سیاسی از این موضوع، تلاش‌های رسانه‌ملی را نادیده گرفته و زحمات شبانه روزی همکاران خدوم این رسانه را در انجام رسالت حرفه ای و سازمانی خود خدشه دار کنند. جای بسی تأمل و تعجب است که سخنگوی محترم دولت با وجود اذعان به تلاش‌های صداوسیما در پوشش فعالیت‌های دولت در مقاطع مختلف، صفت نامفهوم اپوزیسیون را به صداوسیما نسبت می‌دهد و آن را به یک رسانه جناحی تشبیه می‌کند."

سازمان صدا و سیما در این بیانیه به "چالش های جدی در تامین منابع مالی خود" اشاره کرده است.

روابط عمومی این سازمان خواهان رعایت انصاف در نقد شده است.

صدا و سیما پیشتر نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به این که "گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه" نیست، اعلام کرده بود که "درصورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت بعمل می‌آورند."

صدا و سیما همچنین اعلام کرده بود این را که فردوسی‌پور بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان شبکه اقدام کرده است پیگیری خواهد کرد و از وزارت امور خارجه هم خواسته پاسخگو باشد که چرا از مسئولان سازمان صداوسیما درخواست نامه رسمی برای انجام مصاحبه نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016