سه شنبه 29 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نصب تندیس منشور کوروش در لس آنجلس + تصویر

خبرگزاری ایرانشهر - مجسمه منشور کورش کبیر، با عنوان Freedom: A Shared Dream (آزادی: یک رویای مشترک) در بلوار سانتامونیکا در کلان شهر لس آنجلس نصب خواهد شد. این مجسمه توسط طراح و معمار معروف انگلیسی، سیسیل بالموند در دست ساخت است. این طرح با حمایت بنیاد فرهنگ در شهرداری این کلانشهر آمریکایی تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

201611720467.JPG

مسئولان شهری لس آنجلس در گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر ضمن تایید این خبر گفته اند اهمیت تاریخی و ارزش معنوی منشور کوروش تنها برای ایرانیان شناخته شده نیست و بسیاری از مردم جهان خصوصا یهودیان به دلیل اهمیت جایگاه کوروش بزرگ در متون مقدس خود با این فرمان تاریخی آشنایی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنیاد فرهنگ که یک موسسه غیرانتفاعی واقع در لس آنجلس است و در زمینه ترویج فرهنگ و هنر ایرانی فعالیت می کند با ارائه این طرح به شهرداری لس آنجلس و حمایت مالی از اجرای آن زمینه این رویداد را فراهم آورده است.

طراحی و ساخت تندیسی مدرن از منشور کورش را معمار معروف انگلیسی، سیسیل بالموند به عهده گرفته است. آقای بالموند با طراحی و ساخت بزرگترین و بلندترین برج هنری لندن یعنی ArcelorMittal Orbit که برای المپیک لندن آماده شده بود، شهرت جهانی دارد. وی همچنین طرح های بزرگی را در شهرهای شیکاگو، نیویورک و تورنتو در دست ساخت دارد. این معمار، در مصاحبه با روزنامه لس انجلس تایمز گفت: منشور کورش طلسم جادویی الهام بخش همه مردم جهان است و آرزو می کنم این اثر من، ارزشهای عمیق این منشور را نه تنها برای مردم لس انجلس بلکه برای تمام مردم جهان منعکس کند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016