چهارشنبه 7 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تشبیه روحانی به خروشچف از سوی نماینده خامنه‌ای در سپاه

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران به طور تلویحی حسن روحانی را نیکیتا خروشچف ایران نامید و نسبت به ادامه سیاست‌ خارجی وی هشدار داد.

آقای سعیدی که از دی ماه امسال به مقایسه شرایط کنونی ایران با دوران حکومت خروشچف در شوروی سابق را آغاز کرده در تازه‌ترین سخنان خود ابعاد تازه‌ای از این مقایسه‌ها را تشریح کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشریح برخی «اشتباهات» خروشچف در مواجهه با غرب به خصوص آمریکا گفته در حال حاضر ایران نیز در چنین شرایطی قرار دارد.

سعیدی از پارلمان دوران نیکیتا خروشچف به عنوان یکی از نهاد‌هایی نام برده که در برابر اقدامات وی قاطعانه ایستادگی نکرد تا اینکه سیاست‌های وی منجر به فروپاشی شوروی در سال‌های بعد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در عین حال افزوده شرایط ایران با شوروی سابق تفاوت دارد و رهبری در جمهوری اسلامی با «صلابت» ایستاده است.

در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز گروهی از محافظه‌کاران٬ وی را میخائیل گورباچف ایران نامیده و می‌گفتند اجازه نخواهند داد خاتمی باعث فروپاشی نظام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016