چهارشنبه 14 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش دو روز تظاهرات اعتراضی علیه جمهوری اسلامی در پاریس

اتحاد عملی کم‌سابقه، صمیمی و انتظام یافته

آزادیخواهان وترقیخواهان ایران واقفند که برای دفاع از حقوق مردم و وادار کردن رژیم به قبول این حقوق هر ایرانی در هر شرائط و هر کجای دنیا وظیفه دارد سکوت خود را به اعتراض موثر و آگاهانه تبدیل کند.

ما شاهدیم که مبارزان راستین در ایران هر روز با امکانات خود در این را کوشش میکنند.

مگر شرافت انسانی و تعهدات رهائی خواهی اجازه میداد که نماینده رسمی دولت ایران به فرانسه بیاید و کسی نسبت به این ۳۷ سال کشتار اعتراضی نکند؟

اقدام ما یک عمل سمبلیک بود برای “نه” گفتن به تمامیت رژیمی که می‌توان به آن اتهام جنایت‌کار علیه بشریت را وارد کرد و از دادگاه‌های بین المللی خواست تا این پرونده را دنبال کند.

اگر این اعتراصات نبود انگار که قتل هائی رخ نداده، در زندان ها زندانی سیاسی وجود ندارد، احزاب و انجمن ها و سندیکاها و انتخابات ها آزادند، اوضاع اقتصادی تخریب نشده ثروت ملی به باد نرفته، فقر و فحشا و جنایتی وجود ندارد و قوانین آسمانی به جای قوانین رشد یافته زمینی در ایران به مردم تحمیل نمی شود …. و همه چیز در امن امان است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همانطور که برنامه ریزى شده بود، تظاهراتی دو روزه با مشارکت و پشتیبانی بیش از چهل سازمان و جمعیت و سندیکاهاى ایرانى و فرانسوى در روز های ٢٧ و ۲۸ ژانویه در میدان ریپوبلیک در پاریس و مقابل مجلس سنای فرانسه، در اعتراض به سفر حسن روحانى و در دفاع از مبارزات مردم ایران وتجاوزات به حقوق آنان برگزار شد.

در این کارزار اعتراضی متنوع و رنگین کمان بیش از ۴۰۰ نفر ایرانى و فرانسوى شرکت داشتند تا همصدای اعتراض و مظلومیت مردم ایران باشند.
این تظاهرات حاصل اتحاد عمل بخشی از تشکل های سیاسی و اجتماعی و کنشگران اپوزیسیون طرفداران گذار از جمهوری اسلامی در خارج از کشور، برای اعتراض به سى وهفت سال کشتار، سرکوب فاشیستی و تجاوز به حقوق همه اقشار مردم ایران وبیعدالتی اعمال شده نسبت به همه ستمدیدگان، اعم از زنان، کارگران، دیگر مزدبگیران، اندیشه ورزان، هنرمندان، معلمان، نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشجویان، فارغ از جنسیت و ملیت وقومیت و آئین و اندیشه هرکدام، تدارک دیده شده بود.

رنگین کمانى تشکلات حاضر در آن، حاکى از تنوع آرمان هاى سیاسى شرکت کنندگان طرفدار گذار از رژیم جمهورى اسلامى بود. شرکت کنندگان علاوه بر ساکنان پاریس از کشور هاى آلمان، هلند، سوئیس، انگلستان، بلژیک… گردهم آمده بودند.

آن‌هایی که به دلایلی نتوانسته بودند با حضور خود در این گردهمایی شرکت کنند پشتیبانی خود را با ارسال پیام از این حرکت اعتراضی اعلان کردند.

علیرغم تنوعات فکری در فضائى مملو از تفاهم و دوستى و انتظام یافته و با رعایت اصل آزادی اندیشه و بیان و با ایراد سخنرانى ها و دادن شعار ها و خواندن بیانیه ها این اعتراض نمونه تازه ای از همراهی و هم صدائی بود.

این اقدامات ما و دیگران خارج از جمع ما، اگر چه با شعار ها و برداشت هائی دیگر، تاثیرات و نتایجش این بود که مردم فرانسه، اعضای پارلمان، روشنفکران، احزاب مترقی، سندیکا ها کارگری، انجمن های انسانی و حقوق بشری، مطبوعات رادیو ها و تلویزیون های غیر وابسطه و مستقل توانستند به دولت فرانسه فشار آوردند تا حقوق بشر رعایت گردد.

در خلال این اعتراضات ما مجدانه خواستیم که حقوق بشر در ایران فقط به عنوان امر تزینی و آرایشی در مذاکرات تلقی نشده بلکه به عنوان یک اصل اجباری – که باید رعایت گردد – در گفتگوها دیپلماتیک و اقتصادی به اصلی بی بر و برگشت تبدیل شود.

لارم است اضافه شود که عده ای از ایرانیان معترض به این سفر در هر دو تظاهرات شرکت کرده بودند.

در میان اگر چه همه اصلاح طلبان و آپاندیس هایشان ما را در انتشار گزارشات و اطلاع رسانی نه تنها یاری نکردند بلکه برخی حتی نوشتند که: “این نیرو به دخالت در واقعیت -سیاست کردن- عملا باور ندارد و یا دخالتگری در مقاطع مختلف، برایش چندان جایگاهی ندارد”. اما بسیاری دیگر در کنار ما و یار و یاور ما بودند. از جمله سایت رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان از ابتدا این حرکت اعتراضی را پوشش داد.

همینطور خوشحالیم که به اطلاع شما برسانیم که بسیاری از رادیو ها و تلویزیون ها ایرانى و فرانسوى و آلمانى از تظاهرات ما و این کارزار اعتراضی گزارش و مصاحبه تهیه کردند از جمله:
Public Sénat, VOA , RFI, ZDF ( Canal 2 Allemagne) Néda, Barabari, Iran Farda

با صمیمانه‌ ترین سپاسمندی ها از همه کمک‌ها و اقدامات و مشارکت فعال شما،

کمیته هماهنگی،کارزار اعتراضی علیه ۳۷ سال جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سفر روحانی به فرانسه ۲۷ و ۲۸ ژانویه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016