دوشنبه 19 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سخنان مجری زن صدا و سیما پس از خروج از کشور، پشت پرده‌ی صدا و سیما چه می‌گذرد؟

شینا شیرانی پس از خروج از ایران با انتشار یک فایل صوتی پرده از تعرض و آزار جنسی خود توسط برخی از مدیران صدا و سیما از جمله حمیدرضا عمادی برداشت:

مدیر خبر پرس‌تی‌وی به آزار جنسی متهم شد
ایران‎وایر - اکانت توییتر شینا شیرانی یکی از مجریان شبکه پرس‌تی‌وی - شبکه برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی – تایید کرده است فایلی صوتی از او که توسط صفحه فیس بوک سایت روزآنلاین منتشر شده، واقعی است.

shinaspresstv.JPG

بر اساس نوشته روزآنلاین، این فایل صوتی 9 دقیقه ای که به زبان فارسی و انگلیسی در آن صحبت شده، مکالمه تلفنی بین او و «حمیدرضا عمادی»، مدیر خبر شبکه پرس تی وی است.

بر اساس محتوای این فایل صوتی، یکی از مدیران این شبکه به وی پیشنهاد انجام «سکس تلفنی» - ولو برای چند دقیقه - می‌دهد. در این فایل صوتی، هرچه شیرانی تلاش می‌کند پیشنهاد طرف مقابل را رد کند، «حمیدرضا عمادی» که اسمی از او در فایل صوتی آورده نشده، به اصرار خود ادامه می‌دهد. او هم چنین علاوه بر توصیف اندام های جنسی شیرانی، می گوید که برخی دیگر از مدیران شبکه پرس تی وی هم چنین نظری در مورد بدن این مجری زن دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مدیر اتاق خبر پرس‌تی‌وی‌ همان فردی است که در زندان «اوین» به دلیل انجام مصاحبه با «مازیار بهاری»، مدیر ایران وایر و پخش اعترافات اجباری او، در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

طبق شهادت مازیار بهاری، در طول مصاحبه‌ای که عمادی با وی داشت، او و بازجویش که پشت پرده‌ای مخفی شده بود، در مورد سوالات و پاسخ‌های خبرنگار سابق «نیوزویک» تبادل نظر می‌کردند تا مطمئن شوند تمام مواردی که از شب قبل برای این اعتراف اجباری نوشته شده بودند، بیان شده اند؛ مصاحبه‌ای که ادعا می کردند با میل و خواسته مازیار بهاری فیلم‌برداری و سپس پخش شده است.

بر اساس گزارش های منتشره، شینا شیرانی پس از خروج اضطراری از ایران، این فایل صوتی را منتشر کرده است. پس از انتشار این فایل صوتی و بازتاب گسترده آن، پیامی منتسب به حمیدرضا عمادی در تلگرام منتشر شده است. او گفته است این کلیپ جعلی است و توسط فردی به نام «لی جاستین هال» تولید و روی صفحه خانم شیرانی به اشتراک گذاشته شده است.

وی گفته این کار خلاف قانون درباره چند نفر دیگر از همکارانش در پرس تی وی نیز تهیه شده و هدف اصلی آن هم پیوستن شینا شیرانی به رسانه های غربی بوده است.

وی وعده داده که هفته آینده از طریق اینترپل موضوع را پی گیری کند. حمید عمادی هم چنین به نقل از «محمد سرفراز»، رییس سازمان صداوسیما نقل کرده است: «اصرار این خانم [شینا شیرانی] برای پوشیدن چادر روی آنتن نیز در همین راستا [پیوستن به رسانه های غربی] ارزیابی می شود.»

اگرچه از پیشینه ارتباط شخصی و حرفه‌ای شیرانی و عمادی اطلاعی در دست نیست اما آن‌چه مسلم است، آزارجنسی کلامی شیرانی توسط مدیر ارشدش است.

در عین حال، در توضیحات منتسب به آقای عمادی نیز چند نکته محرز است؛ نخست این که او با اعلام تهیه فایل صوتی برای چند نفر دیگر، به نوعی یک توطئه را اعلام کرده و به سایر همکاران خود هشدار داده است که در مسیر این پرونده همکاری نکنند. نقل قول از محمد سرفراز هم به نوعی نشان دهنده تلاش او برای اعلام برخورداری از حمایت رییس سازمان صداوسیما است.

هم‎چنین تاکید عمادی بر پی گیری از طریق اینترپل نشان می دهد که شینا شیرانی از ایران خارج شده است.

پس از انتشار فایل صوتی مکالمه تلفنی حمیدرضا عمادی و شینا شیرانی، ممکن است در اثر پی‌گیری‌های این مجری پرس‌تی‌وی، پرونده نقض حقوق بشر عمادی در دادگاه‌های بین‌المللی سنگین‌تر شود.

با وجود تلاش‌های اخیر آن‌ها در رفع این تحریم، عالی‌ترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد هر دو این افراد به دلیل مسوولیت‌ در پخش اعترافات اجباری زندانیان سیاسی، در نقض جدی حقوق بشر دست‌ داشته‌اند.

با رای «دادگاه عدالت اروپا»، تحریم آن‌ها هم چنان باقی خواهد ماند و این دو مسوول رسانه‌ای جمهوری اسلامی اجازه ورود به هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. براساس این رای، دارایی‌ها و حساب‌های بانکی آن ها هم چنان از سوی کشورهای این اتحادیه توقیف خواهد ماند.

پیش‌تر عمادی و سرافراز آرای دادگاه‌ عدالت را «ناعادلانه» و «بی‌اساس» خوانده بودند.

«ایران‎وایر» از عمادی درخواست گفت‌وگو کرده و هم چنان منتظر پاسخ وی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016