دوشنبه 19 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تجمع عرفان حلقه‌ای در برابر زندان اوین برای استقبال از آزادی محمدعلی طاهری + تصویر

سحام- روز هجدهم بهمن ماه آخرین روز از دوره محکومیت پنج ساله محمدعلی طاهری است، در این روز جمعی از هواداران بنیان‌گذار عرفان حلقه با دسته‌های گل و جعبه‌های شیرینی جلوی زندان اوین حضور به هم رساندند تا به استقبال معلم خود بروند. بنابر اعلام سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری، در این روز پنج سال محکومیت این زندانی عقیدتی به پایان می‌رسد، این در حالی است که وی تا این لحظه آزاد نشده و از وضعیت فعلی وی اطلاعی در دست نیست.

taheriReleaseGath1.jpg

خبرنگار «سحام» از تهران گزارش داده که فضای خیابان‌های منتهی به زندان اوین مملو از مأموران انتظامی و امنیتی بوده است، به طوری‌که این ماموران به هیچ عنوان اجازه‌ی شکل گیری هیچ نوع تجمعی را به افراد نمی‌دادند. مأموران لباس شخصی و انتظامی به محض مشاهده هر فرد در حال حرکت به سمت زندان اوین، پس از فیلم‌برداری او را بازداشت می‌کردند. موتورهای گارد ویژه، ون‌های نیروی انتظامی، ماشین‌های پلاک شخصی سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی در آرایشی سه ضلعی، محوطه زندان را محاصره کرده بودند.

بر اساس این گزارش، گروهی از فرادرمانگران که از اصفهان برای استقبال از محمدعلی طاهری در تهران حضور به هم رسانده بودند، دستگیر شده با یک ون سفید به مکان نامعلومی منتقل شدند. تعداد زیادی از موتورهای یگان ضد شورش، مدام در خیابان‌های اطراف اوین حرکت می‌کردند.

دو تن از شاگردان محمدعلی طاهری به نام‌های «ناهید اسدی» و «شهداد صالح‌پور» در حالی که سوار تاکسی شده بودند تا محدوده‌ی زندان اوین را ترک کنند، توسط نیروهای امنیتی با «توسل به زور» از اتومبیل بیرون کشیده شده، با ضرب و شتم بازداشت شدند.

بنا به گزارش‌های رسیده، حدود ۶۰ خانم و ده‌ها نفر از آقایان که قصد عبور از سد مأموران را داشتند، در مقابل زندان اوین و خیابان‌های اطراف بازداشت شده‌اند.

بنا به اخبار رسیده، تعهد نامه‌ای از سوی مأموران امنیتی مبنی بر «عدم شرکت در هرگونه تجمع» احتمالی در آینده آماده شده که هیچ‌یک از بازداشت شدگان آن را امضا نکرده‌اند.

پس از ممانعت ماموران از تجمع شاگردان محمدعلی طاهری در برابر زندان اوین، هواداران بنیان‌گذار عرفان حلقه، خیابان‌های اطراف زندان را گلباران کرده و بین جمعیت حاضر اقدام به پخش «شیرینی» کردند.

گفته می‌شود مأموران امنیتی از خارج شدن همسر آقای طاهری از منزل خود نیز جلوگیری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمعیت حاضر در این تجمع پس از این‌که امکان حضور در جلوی زندان اوین را نیافتند، جهت ادای احترام و اعلام همراهی و همدلی با خانواده محمدعلی طاهری، جلوی درب منزل وی حضور یافتند.

خبرنگار «سحام» این جمعیت را در حدود ۵۰۰ نفر تخمین زده که با گل و شیرینی در این مکان حضور یافته و خواهان آزادی استاد خود از زندان شده‌اند.

این افراد، در حالی که یک‌صدا فریاد زده و شعارهایی نیز می‌دادند، اعلام کردند: «ما برای آزادی استاد محمدعلی طاهری این‌جا جمع شده‌ایم و خواهان آزادی هر چه سریع‌تر ایشان هستیم. او استاد عشق است، او اندیشه ماست، اندیشه ما را آزاد کنید.»

بنا بر آخرین اخبار، اسامی تعدادی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:

امیر آسمانی، مهناز فرهاد، مرجان میرحبیب، صفورا شیرازی، خسرو میرزاجانی، شهریار مردانی‌پور، ایرج نادری، علی فدوی، نویده الماسی، فرناز علیزاده، مریم الله مرادی، جعفر نجفی (از تبریز)، افسون اسلامی، نیره جعفری، کیانا نوشیروانی، مینا سلیمانی، شهریار مردانی (از شهرکرد)، نادر علی وردی، معصومه فامیلی، سام آبتین، سجاد نوین (از تبریز)، سجاد اکبرزاده، مینا شریفی، رضا آب‌کار، مروارید فرتومی، هدی ساعی، ناهید اسدی، شهداد صالح‌پور، بهناز پگاهی‌فر و نازنین ملک زاده.

برخی منابع خبری می‌گویند تعدادی از بازداشت شدگان تا پایان شب هجدهم بهمن‌ماه آزاد شده‌اند، با این‌حال «سحام» تا لحظه تنظیم این خبر قادر به تایید یا رد این خبر نبوده است.

محمدعلی طاهری بنیان‌گذار دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی است که مدت پنج سال طی حکمی ناعادلانه در زندان انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران محبوس است. وی در این مدت مورد انواع شکنجه‌ها واقع شده که گزارشات ارسالی از زندان اوین نشان می‌دهد تحت فشار شدید جسمی و روحی قرار گرفته است.

محمدعلی طاهری از روز شنبه دهم بهمن‌ماه برای چندمین بار طی پنج سال گذشته در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی پس از کارشکنی‌های سپاه پاسداران برای جلوگیری از آزادی خود پس از اتمام حکم دادگاه و تلاش در جهت آن‌چه «انجام تحقیقات در رابطه با اتهام افساد فی الارض» خوانده‌ شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

روز یک‌شنبه ۱۱ بهمن ماه نیز گروهی از اعضای پارلمان اروپا طی نامه‌ای به حسن روحانی خواستار انجام اقدامات فوری برای آزادی محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار عرفان حلقه از سوی ایران شدند.

ده نماینده‌‌ای که این نامه را امضا کردند، مدت طولانی زندانی شدن آقای طاهری را «غیرعادلانه» خوانده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016