جمعه 23 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

اداره اماکن برگزاری مراسم ولنتاین در کافی‌شاپ‌ها را ممنوع کرد

1D31A068-4CEB-489E-A104-84618DD75974_mw1024_s_n.jpg
رادیو فردا: اداره اماکن نیروی انتظامی برگزاری روز ولنتاین در کافی‌شاپ‌ها و آب میوه‌فروشی‌ها را ممنوع و اعلام کرده که واحد‌های صنفی اجازه تبلیغ و عرضه علائم و اجناس این جشن را ندارند.

وب‌سایت رسمی اتحادیه صنف آبمیوه بستنی و کافی شاپ تهران روز چهارشنبه ۲۱ بهمن‌ماه گزارش کرده که این ممنوعیت طی بخش‌نامه‌ای به این صنف ابلاغ شده است.

موضوع این بخشنامه «مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز والنتاین» اعلام شده و اتحادیه مذکور نیز از کافی‌شاپ‌داران و آب میوه‌فروشی‌ها خواسته مفاد آن را رعایت کنند.

این اتحادیه بر مبنای این بخشنامه، واحد‌های صنفی را از «تبلیغ و عرضه اجناس با نام و علائم» ولنتاین منع و از آن‌ها خواسته مانع تجمع دختران و پسران در واحد‌های صنفی خود در این روز شوند.

این اتحادیه همچنین افزوده نباید در کافی‌شاپ‌ها و آب میوه‌فروشی‌ها «نماد‌هایی چون عروسک، گل و شکلات» از سوی دختران و پسران به یکدیگر اهداء شود.

اتحادیه صنف آبمیوه بستنی و کافی شاپ تهران هشدار داده «عواقب» تخلف از بخش‌نامه اداره اماکن «به عهده شخص و واحد صنفی می‌باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز ولنتاین که همه ساله در چهاردهم فوریه برگزار می‌شود، بیش از ۱۵ سال است که مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است.

برگزاری آداب این روز که شامل اهدای عروسک، شکلات، کارت یا جعبه‌های تزئنیی به نشانه «عشق» طرفین به یکدیگر است با مخالفت نهاد‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی در ایران مواجه شده است.

این نهاد‌ها و سازمان‌ها همه‌ساله در آستانه برگزاری روز ولنتاین (‍تقریبا برابر با ۲۵ بهمن) اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌های تهدید‌ آمیز مختلفی برای ممانعت از برگزاری آن صادر می‌کنند.

اما با این وجود حتی در شهرهایی مانند قم و مشهد هم این جشن‌های مربوط به این روز از سوی دختران و پسران علاقمند به یکدیگر در کافه‌ها و دیگر اماکن عمومی برگزار می‌شود.

واردات اقلام مربوط به روز ولنتاین از سال ۱۳۹۱ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ممنوع شده است، اما در بسیاری از مراکز بزرگ خرید به راحتی می‌توان این اقلام را تهیه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016